امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

مجازات جعل اسناد

مشاهده ۶۰
۱۴۰۳/۰۲/۱۶- ۰۸:۰۰

برنامه "روی خط باشید" یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه با موضوع جعل اسناد و مجازات ان در قانون، تقدیم شنوندگان رادیو اقتصاد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، طبق ماده ۵۲۳ قانون مجازات اسلامی، جعل به معنی ساخت یک سند یا نوشته، ساخت امضا یا مهر افراد رسمی یا غیررسمی، تراش یا خراش، الحاق یا قلم زدگی، محو یا اثبات، سیاه کردن، تأخیر یا تقدیم تاریخ اسناد و یا الصاق یک نوشته به یک نوشته دیگر و یا استفاده از مهر یک فرد بدون اجازه و مشابه این موارد برای تقلب است. جعل یکی از جرم‌های شایع در جامعه است و انواع جعل شامل جعل مادی و جعل معنوی می‌شود. همچنین از مجازات انواع جعل می‌توان به جزای نقدی و محکوم به حبس اشاره کرد.

برنامه "روی خط باشید" که باهدف افزایش اطلاعات حقوقی و اقتصادی شنوندگان روی آنتن می رود، ۱۶ اردیبهشت به موضوع جعل اسناد و مجازات ان در قانون اختصاص دارد و کارشناس حقوقی برنامه به سوالات شنوندگان در این رابطه پاسخ خواهد داد.

"روی خط باشید" شنبه الی چهارشنبه ساعت ۱۱:۰۰ روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز تقدیم علاقه‌مندان این حوزه می‌شود.

شبکه رادیویی اقتصاد از طریق گیرنده‌های دیجیتالی، رادیونما، اپلیکیشن ایران صدا و آدرس اینترنتی radioeqtesad.ir نیز قابل دریافت است.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره تماس ۲۲۶۵۲۵۲۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۳۶۳۷ با این برنامه و دیگر برنامه‌های رادیو اقتصاد در ارتباط باشند.

امتیاز شما