امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

رونمایی از مستند در تکاپوی صبح در یزد

مشاهده ۶۲
۱۴۰۳/۰۲/۱۸- ۱۰:۳۵

در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان و هنرمندان پیشکسوت یزدی، از مستند در تکاپوی صبح رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند 30 دقیقه ای که به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن عباسی سرچشمه ساخته شده مروری بر زندگی و آثار ارزشمند استاد اکبر قلمسیاه دارد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به اینکه یکی از وظایف رسانه ملی هویت محوری است گفت: ما در صدا و سیمای مرکز یزد تلاش کردیم این هویت را در آثار مختلف تقدیم مخاطبان کنیم که نمونه آن نیز مستند در تکاپوی صبح است.

کریمی افزود: این فیلم مستند روایتگر جنبه‌های مختلف شخصیتی و آثار علمی و پژوهشی استاد اکبر قلمسیاه است که سالیان سال در کسوت معلمی وقت خود را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی و ادبی صرف کرده است.

وی با اشاره به اینکه این فیلم مستند با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در صداوسیمای مرکز یزد تهیه و تولید شده است گفت: این اثر قرار است بزودی از شبکه یزد و شبکه‌های سراسری پخش شود.

عباسی تهیه کننده و کارگردان این اثر گفت : مستند پرتره " در تکاپوی صبح" روایتگر زندگی و آثار ارزشمند استاد اکبر قلمسیاه است. استاد قلمسیاه از پیشکسوتان آموزش و پرورش است که سالیان طولانی در دبیرستانهای یزد مشغول به تعلیم بوده در رشته ادبیات و فلسفه بوده است. عباسی افزود : همچنین وی از برجسته ترین پژوهشگران تاریخ و فرهنگ و هنر یزد می‌باشد که تا کنون بیش از ۱۲۰۰ مقاله در روزنامه و مجلات مختلف و ۳۵ جلد کتاب در این زمینه به چاپ رسانده است و یکی از شاخص ترین این کتب دانشنامه یرد می‌باشد که تاکنون ۴ جلد آن به چاپ رسیده و جلد پنجم آن نیز آماده چاپ می‌باشد.

مدت زمان مستند پرتره " در تکاپوی صبح " ۳۰ دقیقه است که در زمان ۲ ماه فلمبرداری و تدوین و آماده پخش شده است. این مستند بزودی از شبکه یزد و شبکه‌های استانی پخش خواهد شد.

در پایان این مراسم از استاد اکبر قلمسیاه و عوامل تولید این مستند فاخر تجلیل شد.

امتیاز شما