امروز دوشنبه  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش در ویژه برنامه «گفتگو» سیمای دنا

مشاهده ۹۳
۱۴۰۳/۰۲/۱۹- ۱۳:۱۰

«برنامه گفتگو» شبکه استانی دنا در آخرین روز از هفته بزرگداشت مقام معلم میزبان مشاور وزیر آموزش و پرورش بود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، خانم مدبرنژاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان و سرپرست انجمن کل اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در این گفتگو ضمن گرامیداشت هفته مقام معلم گفت: نقش معلمان آگاه و فرهیخته در پیشرفت کشور بسیار اهمیت دارد و دولت سیزدهم اقدامات بسیار مثبتی در حوزه تعلیم و تربیت و بخصوص اصلاح جذب معلم دارد.

وی گفت: در سال 1402 تاریخی ترین استخدام معلم را داشتیم که 70هزار نفر جذب آموزش و پرورش شدند  و از لحاظ کیفی 700 کانون ارزیابی برای تشخیص درست صلاحیت های عمومی و حرفه ای معلمان تشکیل شد.

مدبرنژاد یکی از اقدامات بزرگ این دولت را صاحب خانه شدن المپیادی‌های کشور دانست و گفت: امسال برای اولین بار کنکور اختصاصی تربیت معلم را داشتیم و در سال جدید دانشجویان برتر، نخبه و فرهیخته در زمینه‌های مختلف علمی، پرورشی و ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان خواهند شد.

وی از تاثیر قطعی 50 درصدی امتحانات نهایی در نمره ورودی دانش آموزان در کنکور امسال سخن گفت و افزود: سهم دانشجویان مناطق محروم در صندلی‌های دانشگاه‌های برتر افزایش پیدا کرده است.

برنامه «گفتگو» برنامه ای پیرامون موضوعات مختلف جامعه و دغدغه‌های مردمی است که روزهای فرد ساعت 22:00 از شبکه استانی دنا تقدیم مخاطبان می‌شود.

امتیاز شما