امروز دوشنبه  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی نقش بسیج سازندگی در پیشرفت و توسعه آذربایجان غربی

مشاهده ۸۲
۱۴۰۳/۰۲/۲۰- ۰۸:۴۹

صداوسیمای آذربایجان غربی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور جانشین فرمانده سپاه شهدای استان، نقش بسیج سازندگی در پیشرفت و محرومیت زدایی را مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سرهنگ نجمی جانشین فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی در این برنامه با اشاره فعالیت های بسیج سازندگی در اقصی نقاط استان به ویژه در مناطق محروم گفت: دستور تاسیس بسیج سازندگی در هفده اردیبهشت سال 1379 از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد و از همان تاریخ کار و فعالیت های این نهاد در عرصه سازندگی با اولویت خدمت رسانی در مناطق محروم با استفاده از جوانان فعال، با اخلاق و مومن آغاز شد که ثمرات بسیاری در رفع نیازهای محرومان به انجام داده است.

سرهنگ نجمی‌به فعالیت های بسیج سازندگی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: بسیج سازندگی در پروژه‌های حوزه فنی و مهندسی با احداث و بازسازی سالن‌های ورزشی ، خانه‌های مسکونی برای محرومان، احداث خانه بهداشت، گازکشی و ساخت پل های روستایی توسط گروههای جهادی اقدام نموده است.

وی گفت: در بحث آبرسانی و امنیت غذایی هم بسیج سازندگی استان اقدامات خوبی داشته که در نهضت آبرسانی، به 379 روستا آب آشامیدنی سالم با صرف اعتباری بالغ بر 966میلیارد تومن اقدام نموده است. سرهنگ نجمی در ادامه افزود: بسیج سازندگی در حوزه مهارت آموزی و اشتغال آفرینی نیز اقدامات مهم و قابل توجهی برای جوانان به انجام رسانده است.

امتیاز شما