امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

اولین انگشتری که می‌خرید باید چه سنگی داشته باشد؟

مشاهده ۲۳۲
۱۴۰۱/۰۵/۰۴- ۱۴:۵۴

کمتر سنگی مانند عقیق یمن وجود دارد که در اسلام به این اندازه به عنوان مستحب به آن اشاره شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، عبدالله ‌آذر، کارشناس سنگ‌های قیمتی مهمان دیشب شب‌نشینی بود؛ وی در این برنامه از سنگ‌های قیمتی و انگشترهای مختلف صحبت کرد. او در ادامه به مهم‌ترین انگشتر برای هر فرد پرداخت و علت آن را توضیح داد.

عبدالله ‌آذر، کارشناس سنگ‌های قیمتی گفت: من در تهران به دنیا آمدم اما اصالت من به اردبیل برمی‌گردد؛ یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی صندوق‌های روی قبرها و همچنین ظروف چینی موجود در آنجا هستند که در بیشتر موزه‌های دنیا وجود ندارند. این آرامگاه از مکان‌های بسیار دیدنی ایران است و امیدوارم مردم با گذر زمان قدر آن را بیشتر بدانند.

 برعکس گذشته اکنون دیگر سنگ‌های قیمتی دیگر تنها در فروشگاه‌ها موجود نیستند و بیشتر در فضای مجازی مشاهده می‌شوند؛ علت این مسئله تنوع بالای این سنگ‌ها است که در یک فروشگاه جا نمی‌شوند و اما افراد می‌توانند تمامی آن‌ها را در فضای مجازی مشاهده کنند. سنگ‌های مختلف با انگیزه‌های متفاوت مانند توصیه‌های دینی، تاریخ تولد و باور‌های دیگر به فروش می‌روند.

وی افزود: کمتر سنگی مانند عقیق یمن وجود دارد که در اسلام به این اندازه به عنوان مستحب به آن اشاره شده است. توصیه شده است که انگشتر عقیق در دست راست مسلمان شیعه باشد و بدون آن انگشتر دیگر در دست چپ انداختن توصیه نمی‌شود. انگشتر عقیق بیشتر در انگشت کوچک قرار داده می‌شود و شما این مسئله را در کشورهای عربی بیشتر مشاهده می‌کنید.

نام انگشترهایی مانند شرف شمس از حروف یونانی برداشته شده‌اند که به دلیل خواص آن مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. به طور کلی افراد به صورت سلیقه‌ای و یا باوری که دارند انگشترهایی را که نام‌های متفاوت دارند انتخاب می‌کنند.

این کارشناس سنگ‌های قیمتی گفت: سنگ‌ها مانند هر یک از اشیاء طبیعت خواص خاص خود و انرژی متفاوتی دارند که روی انسان تاثیر می‌گذارند. برای مثال سنگ عقیق بیشترین انرژی را برای انسان دارد که نسبت به انرژی افراد، ماه تولد و موارد دیگر می‌تواند به فرد کمک کند. ما در گذشته و حال، چه در ایران و چه در کشورهای دیگر شاهد تاثیرگذاری سنگ‌ها بر روی انرژی و حال انسان‌ها بوده‌ایم. برای مثال فیروزه نه تنها در ایران بلکه بین مردم آفریقا و سرخ‌پوستان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد تا انرژی منفی را دور کند.

وی افزود: از نظر انگشتر شناسان هرکس که انگشتری بر دست ندارد باید ابتدا یک عقیق یمنی تهیه کند و پس از آن به سلیقه فرد پرداخته می‌شود چرا که این عقیق تنوع بسیاری دارد و می‌توان انواع آن را تهیه کرد. تنوع عقیق یمنی در ایران وجود دارد اما بیشتر انواع آن در کشورهای دیگر است که به ایران وارد می‌شوند. از طرف دیگر ایران برترین نوع فیروزه دنیا را دارد.

او ادامه داد: سنگ‌ها معمولا در مناسبت‌های مختلف تاثیر متفاوتی ندارند اما افراد بر اساس مناسبت‌ها به دنبال ذکرهای متفاوتی هستند تا بتوانند در روزهای خاص از آن‌ها استفاده کنند.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز    علی اصغر کاکاوند است. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

امتیاز شما