امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
آیین تکریم خبرنگاران رسانه ملی با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد
آیین تکریم خبرنگاران رسانه ملی با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد

تحقق ایده تحول در خبر

مشاهده ۷۷۳
۱۴۰۱/۰۵/۱۸- ۲۰:۰۱
تعداد بازدید:773

همزمان با حرکت کاروان پیام‌رسانان عاشورا و روز خبرنگار، آیین تکریم خبرنگاران با عنوان «رسالت پیام‌رسانی ادامه دارد» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آیین تکریم خبرنگاران سازمان صداوسیما با حضور پیمان جبلی رئیس رسانه ملی و محمد مخبر معاون اول رئیس‌ جمهور ، علیرضا خدابخشی معاون سیاسی و سردبیران، خبرنگاران خبرگزاری صداوسیما سه شنبه 18 مرداد در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.
خدا بخشی معاون سیاسی رسانه ملی در این مراسم با تبریک روز خبرنگار و همزمانی آن با حرکت بیدارگونه پیام‌رسان کربلا گفت: امروز شاهد تلاش شبانه‌روزی همکارانمان برای ثمربخشی طرح تحول هستیم و روز خبرنگار فرصتی برای قدردانی از آنهاست.

وی با اشاره به طرح تحول در بخش‌های خبری تصریح کرد: طرح تحول در فضای خبری از سال‌ها پیش مطرح شده‌ بود اما اجرای ان هربار به تعویق می‌افتاد. با شروع دوره ریاست آقای جبلی، اولین درخواست وی به اجرا درآمدن این طرح بود که تا امروز توانستیم مدیریت تحول را به گونه‌ای پیش ببریم که در مسیر تحقق اسناد بالادستی نظام قرار گیرد.
معاون سیاسی سازمان، بخش مهمی از تحول در معاونت سیاسی را مبتنی بر تغییر ساختار و رویکردها دانست و گفت: همکارانم صبورانه این مسیر را طی کردند و اکنون آنچه می‌بینید بخشی از تحقق آن ایده‌‌هاست.
خدابخشی با اشاره به تفکیک بخش‌های خبری به موضوعات تخصصی در هر حوزه بیان کرد: ماحصل تفکیک بخش‌ها و جزئی نگری به موضوعات، چهل گروه تخصصی در معاونت سیاسی است که هرکدام تلاش کردند اسناد بالادستی را محقق کنند. این اسناد بیش از ده سال زمین مانده بود و ما تلاش کردیم این اسناد محقق شوند.

خبرنگاران، لشکر جهاد تبیین هستند
محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز در آیین تکریم خبرنگاران با اشاره به تقارن این روز با حرکت کاروان پیام رسانان عاشورا و با یادی از شهدای خبرنگار گفت: در همه حوادث، جریان‌ها‌ و رویدادهای بعد از انقلاب شجاع ترین و مصمم ترین خبرنگاران همراه مردم بودند و در دوران دفاع مقدس هم در کنار رزمندگان صحنه‌ها‌ی غرورآفرین را به تصویر کشیدند.
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: با اینکه خبرنگاران نقش مهمی در به تصویر کشیدن صحنه‌ها‌ی دفاع مقدس ایفا کردند ولی فعالیت خود آنها آنگونه که شایسته بود، منعکس نشد.
مخبر با بیان اینکه دفاع مقدس ناگفته‌ها‌ی زیادی دارد، افزود: در جریان پیروزی‌ها‌ی محور مقاومت و مقابله با داعش خبرنگاران نقش پررنگی ایفا کردند و تصویرگری‌ها‌ی آنها بود که مردم را به رزمندگان و شهدای مقاومت نزدیک تر کرد.

وی گفت: در نظام مردم پایه ما در هر مقطعی که نیاز بوده با رسالت و پیام رسانی خبرنگاران، مردم به صحنه آمدند.
معاون اول رئیس جمهور افزود: در جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم قرار گرفت خبرنگاران، فرماندهان، سرداران و لشکر این جهاد تبیین هستند.
مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات لغو تحریم‌ها‌ گفت: مهمترین راهبرد دولت سیزدهم در این مذاکرات بحث خنثی سازی تحریم‌ها‌ست.
وی با اشاره به کارشکنی‌ها‌ برای ارسال و حتی مواداولیه تولید واکسن کرونا افزود: بر خلاف کارشکنی‌ها‌،  دولت سیزدهم کمتر از دو ماه واکسن کووید 19 را به حد کافی وارد کرد و جزو کشورهایی هستیم که بهترین وضعیت را داریم.
 مخبر با اشاره به تلاش دولت برای تامین کالاهای اساسی و کاهش تورم، گفت: در سال 1400 هجده میلیارد دلار ارز ترجیحی و 260 هزار میلیارد تومان یارانه دادیم.
وی با تاکید بر ضرورت توزیع عادلانه یارانه‌ها‌، افزود: این نکته در قانون بودجه سال 1401 دیده شده است و ما در این قانون چیزی به اسم ارز ترجیحی نداریم.
معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز برخی از کالاهای اساسی حتی در اروپا هم کمیاب شده است.
 مخبر با اشاره به قاچاق کالا از مرزهای کشور افزود: در واقع با قاچاق کالایی که صورت می‌‌گیرد و خروج کالاها از مرز ما باید کالای مورد نیاز 300 میلیون نفر را تامین کنیم.
وی گفت: ما برای تورم، جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی، اشتغالزایی، مهار گرانی و برای اینکه درآمد سرانه مردم به نقطه مثبتی برسد، برنامه داریم و کارهای بزرگی در این زمینه انجام شده است.
آقای مخبر با اشاره به اینکه سرمایه گذاری سنگینی که در کشور شروع شده است، افزود: باتوجه به منابع و امکانات وسیعی که در کشور وجود دارد این وضعیت شایسته مردم ایران نیست.
وی گفت: وقتی می‌‌توان هزینه بهره برداری شش میلیارد دلاری در یک میدان نفتی را شش ماهه برگرداند، پس باید در این زمینه فعالیت‌ها‌ شتاب بیشتری بگیرد.
معاون اول رئیس جمهور افزود: پنج خط انتقال آب از دریا شروع شده و ظرف سه چهار سال این طرح‌ها‌ انجام می‌‌شود تا مشکل آب آشامیدنی مردم و واحدهای صنعتی تامین شود.
مخبر گفت: دو هزار و 700 کیلومتر به دریا دسترسی داریم و برای انتقال 20 شهر به سواحل دریا برنامه ریزی شده است.
وی افزود: در زمینه اقتصاد دیجیتال و معدن هم مزیت‌ها‌ی فراوانی در کشور وجود دارد که در این زمینه‌ها‌ هم مشغول فعالیتیم.
مخبر با بیان اینکه آینده روشنی پیش روی کشور است، گفت: زمانی ما تورم 50 تا 60 درصد هم داشتیم اما توانستیم با برنامه ریزی مدون جلوی آن را بگیریم.
وی افزود: ما برای همه شاخص‌ها‌ی کلان اقتصادی برنامه داریم.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آزادسازی سواحل با دستور رئیس جمهور و با همکاری دستگاه‌ها‌ی مختلف اجرایی در بازه زمانی مشخصی اجرا شد، گفت: این یک اقدام جهادی و ملی بود که با کار زیبای خبرنگاران اثرگذاری آن در رسانه ملی انعکاس پیدا کرد.
مخبر افزود: اکنون همه سواحلی که در اختیار دستگاه‌ها‌ی اجرایی بود آزاد شده است.
وی از اقدامات مفید رئیس رسانه ملی و مدیران شبکه‌ها‌ی استانی در هماهنگی برای پوشش خبری این فعالیت‌ها‌ قدردانی کرد.
گفتنی است معاون اول رئیس‌جمهور پیش از حضور در مرکز همایش‌های صداوسیما با حضور در خبرگزاری صداوسیما ضمن بازدید از بخش‌های مختلف تحریریه خبر، ‌با سردبیران و خبرنگاران بخش‌های مختلف خبری گفت‌وگو کرد.

گرامیداشت روز خبرنگار در معاونت برون‌مرزی
در ادامه این مراسم، رئیس رسانه ملی، با حضور در جمع مدیران و کارکنان بخش‌های خبری معاونت برون‌مرزی، از تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران فعال در این حوزه، قدردانی کرد. احمد نوروزی، معاون برون‌مرزی و جمعی از مدیران این حوزه، طی بازدید رئیس رسانه ملی از شبکه العالم، خبرگزاری ایرانپرس، استودیوهای شبکه الکوثر، سحر افغانستان و ادارهکل رادیویی آسیای میانه و قفقاز، وی را همراهی کردند. در ادامه، جبلی در دیدار صمیمانه با همکاران بخش های خبری معاونت برون مرزی، ضمن گرامی داشت روز خبرنگار، از زحمات و تلاش های شبانه روزی آنان در عرصه خبر و اطلاع رسانی تقدیر و تشکر کرد. در خلال بازدید رئیس سازمان از خبرگزاری بین المللی ایران پرس، عباس محمدنژاد، رئیس این خبرگزاری، به تشریح فعالیت ها پرداخت.



امتیاز شما