امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

گفت‌وگو با جوان‌ترین فردی که پرواز با پاراگلایدر را به تنهایی انجام داده است

مشاهده ۳۲۷
۱۴۰۱/۰۹/۰۷- ۱۳:۳۳

نویدرضا خلیلی، رکورددار جوان‌ترین خلبان پاراگلایدر گفت: من علاقه دارم تا در زندگی ورزش را به طور جدی دنبال کنم؛ هدف من آن است که در رشته پاراگلایدر و کشتی پیشرفت داشته باشم و رشد کنم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، وی در برنامه شب نشینی افزود: من به طور کلی هر هفته دو روز را به سایت شهید سلیمانی منطقه قائم‌شهر می‌روم و تمرین می‌کنم؛ معمولا تمرین‌های پاراگلایدر را در آخر هفته انجام می‌دهم. در طی هفته پس از انجام تمرین‌های درسی به ورزش کشتی می‌پردازم و در آن فعالیت می‌کنم.
مجید خلیلی، پدر نویدرضا خلیلی هم گفت: من و پسرم به همراه یکدیگر زیر نظر مربیان رشته پاراگلایدر در حال انجام تمرینات پرواز هستیم؛ پسر من موفق شد تا اولین رکورد خود را در ۲۹ اردیبهشت رکورد ثبت کند.
مجید خلیلی ادامه داد: استاد پرواز نویدرضا طی پرواز‌های اولی که با او داشت متوجه شد که استعداد‌ و توانایی لازم در نویدرضا وجود دارد؛ به دنبال این مسئله نویدرضا اکنون ۱۶ پرواز به تنهایی انجام داده است.
وی افزود: من از کودکی پسرم را مناسب برای ورزش دیدم و به همین دلیل او را ابتدا به ژیمناستیک فرستادم و اکنون نیز در کنار پاراگلایدر ورزش کشتی را انجام می‌دهد. 
هادی رضایی،‌ رئیس کمیته ملی ثبت رکورد نیز گفت: نویدرضا جوان‌ترین فردی است که تا کنون توانسته سوار یک پاراگلایدر شود؛ ما توانستیم این رکورد را در کتاب اول رکورد‌های ملی ثبت کنیم و در نظر داریم در کتاب دوم نیز آن را قرار دهیم.
رضایی اظهار داشت: این رکورد در جهان وجود ندارد چرا که محدودیت‌هایی نیز برای کشورهای مختلف وجود دارد به دنبال این مسئله ما برنامه‌ریزی کردیم تا ثبت رکورد جهانی را نیز انجام دهیم.
او گفت: در گذشته موفقیت افراد فقط در درس‌ خواندن دیده می‌شد اما اکنون خانواده‌هایی مانند خانواده نویدرضا به علاقه‌مندی فرزندانشان بهای بیشتری می‌دهند و آن‌ها را به فعالیت در حوزه‌های مربوطه تشویق می‌کنند چرا که ممکن است استعداد زندگی آن فرزند در همین رشته‌ها باشد. دیدن فعالیت افرادی مانند نویدرضا باعث می‌شود دیگران نیز انگیزه بگیرند و پا در مسیر انجام علاقه‌مندی‌هایشان بگذارند.
وی افزود: در هنگام ثبت رکورد من ابتدا اولین پرواز نویدرضا را نپذیرفتم چرا که کمکی از سوی یکی از مربیان به هنگام پرواز صورت گرفت اما در پرواز دوم نویدرضا خلیلی موفق شد تا تمامی مراحل پرواز را به تنهایی طی کند و پیش برود.
رئیس کمیته ملی ثبت رکورد گفت: پیرترین فردی که پرواز با پاراگلایدر داشته ۱۰۴ ساله بوده است و توانسته رکورد پیرترین فردی که خلبانی پاراگلایدر انجام داده را ثبت کند.
رضایی اظهار کرد: هر انسانی در حوزه‌ای می‌تواند موفق باشد؛ خانواده‌ها باید استعداد و علاقه‌مندی‌های فرزندانشان را پیدا کنند و با تمرین و امتحان این مسئله را بفهمند. وجود استعداد و علاقه‌مندی در کنار یکدیگر افراد را به موفقیت می‌رساند.
گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز عباس درویش است. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

امتیاز شما