امروز سه شنبه  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

بازداشت شاهزادگان معروف سعودی و اوضاع مسلمانان در هند،موضوع شبکه العالم

مشاهده ۴۹۰
۱۳۹۸/۱۲/۱۷- ۱۴:۴۱

از مهم‎ترین هشتگ‎های شبکه‌های مجازی دنیای عرب، بازداشت شاهزادگان سعودی و آخرین وضعیت مسلمانان در هند است که برنامه «هاشتاغ» شبکه العالم آنها را بررسی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، موضوع دستگیری برادر پادشاه عربستان و چند شاهزاده دیگر، هشتگ پربازدید شبکه‌های اجتماعی سعودی، در برنامه امشب «هاشتاغ» واکاوی می‎شود.
در این برنامه بازداشت نیروهای گارد دفتر پادشاهی عربستان سعودی «احمد بن عبدالعزیز» برادر پادشاه کنونی و «محمد بن نایف» ولیعهد سابق سعودی و همچنین «نواف بن نایف» برادر محمد بن نایف بررسی می‎شود.
همچنین بررسی آخرین وضعیت مسلمانان هند، هشتگ مهم دیگری است که با توجه بسیار کاربران مواجه شده است. در این برنامه بیان می‎شود که به دنبال اعتراضات گسترده اخیر در هند در اعتراض به قانون جنجالی شهروندی که علیه مسلمانان به شمار می‎رود، خشونت علیه مسلمانان در این کشور به شدت افزایش یافته است.
همچنین به این نکته توجه داده می‌شود که در دسامبر سال 2019، مجلس اعیان پارلمان هند، لایحه اعطای شهروندی به مهاجران غیرمسلمان از کشورهای همسایه را به تصویب درآورد که منتقدان معتقدند که این لایحه بخشی از دستور کار دولت «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور برای به حاشیه راندن مسلمانان این کشور و اهانت به اصول برابری در قانون اساسی هند است. «هاشتاغ» به تهیه‎کنندگی و کارگردانی محمد معین مقامی و اجرای محمد العامری امشب 17 اسفند، ساعت 22:15 به وقت تهران، از آنتن شبکه العالم پخش می‎شود.

امتیاز شما