امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

لحظات عرفانی ماه مبارک رمضان با رادیو زیارت

مشاهده ۷۶۳
۱۳۹۹/۰۲/۰۴- ۱۷:۲۲

رادیو زیارت با تولید و پخش بیش از 25 هزار دقیقه ویژه برنامه، ضیافتی رنگین برای لحظات ناب میهمانی خدا تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با توجه به ممنوعیت تشرف به اماکن مقدس به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، مدیران و برنامه‌سازان شبکه زیارت با تولید و پخش برنامه‌های جدید و ویژه در لحظات ناب اجابت دعای مخاطبان، دل‌های مشتاق را با ضریح سلطان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) گره می‌زنند. پخش زنده برنامه‌های ویژه از حرم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و ارتباط دل‌های مشتاق با حرم آن حضرت و سایر ائمه معصومین و بقاع متبرک در آن لحظات عرفانی و تولید برنامه‌های جذاب و مخاطب محور از طریق انعکاس پویش‌های مردمی از ویژگی‌های خاص برنامه‌های ماه مبارک در شبکه زیارت است.

برنامه«قرار بندگی»با موضوع دعای ابوحمزه ثمالی از ساعت ۲ بامداد، با کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین نظافت و تهیه‌کنندگی محمد گلگونی پخش می‌شود.

«نسیم بهشت»عنوان برنامه ویژه سحرگاهی شبکه زیارت است که به تهیه‌کنندگی امیررضا رئوف و با اجرای حجت غریبی به‌صورت زنده اجرا خواهد شد. این برنامه با توجه به زمان متغیر اذان صبح در ماه مبارک رمضان، از 45 دقیقه پیش از اذان آغاز می‌شود. ارائه سبک زندگی اسلامی توسط دکتر صادقیان از عمده محورهای این برنامه است. از بخش‌های دیگر برنامه می توان به تلاوت آیاتی از قرآن مجید، اذان، دعای روز و واگویه‌های زائران و علاقه‌مندان حضرت امام رضا (ع) نیز اشاره کرد.

«به توان مهربانی»عنوان ویژه برنامه ظهرگاهی شبکه زیارت است که با مشارکت آستان قدس رضوی و به تهیه کنندگی طیبه تناکی تولید و پخش می‌شود. این برنامه با بهره گیری از مباحث جذاب و متنوع، موضوع مبتلا به این ایام را با انعکاس ۲ پویش #مثل_مسجد و #خانه_ات_آباد را به‌صورت زنده دنبال می‌کند. 《به توان مهربانی"》همه روزه از ساعت 11 تا 13 با اجرای فاطمه برات زاده پخش می‌شود. پخش قرائت کلام الله مجید و اذان از حرم حضرت امام رضا (ع)، ارتباط با اماکن مقدس و گزارش‌های مردمی‌ درباره نحوه برگزاری مراسم عبادی و روحانی شان در خانه از دیگر بخش‌های این مجله رادیویی است. 

«قرائت ترتیل قرآن مجید» همه روزه در 2 بخش بعد از اذان صبح و همچنین ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه بصورت زنده از حرم شنیده می‌شود.

برنامه«به وقت لبخند»درباره راههای شاد زیستن مومنانه و لذت درکنارهم بودن به وسعت خانه‌های ایران اسلامی‌با بهره گیری از نظرات کارشناسان فرهنگی، پویش #به_وقت_لبخند را ترویج می‌کند. این برنامه شاد و جذاب هر روز به‌مدت 15 دقیقه از ساعت 45/21 و پخش خواهد شد.

«بهارخوان» عنوان برنامه ای است ترویجی برای تبلیغ و تشویق مخاطبان به کتاب و کتاب خوانی که با بهره گیری از نظرات کارشناسانی چون آقایان مصطفی زاده و حسینی به ترویج کتاب خوانی و معرفی کتب مفید می‌پردازد. این برنامه پویشی است با عنوان #بهار_خوان که با مشارکت آستان قدس رضوی با تهیه کنندگی و اجرای محدثه ولایتی بصورت تولیدی پخش خواهد شد. این برنامه هر روز از ساعت 40/17 دقیقه بمدت 15 دقیقه روی آنتن می رود.

«بهشت اجابت»عنوان ویژه برنامه افطار شبکه رادیویی زیارت است. این مجله ترکیبی برنامه ای است متنوع و جذاب که لحظات عرفانی اجابت دعا و افطار، مخاطبان را میهمان حرم حضرت رضا علیه السلام می‌کند.«بهشت اجابت» که به تهیه کنندگی آقایان روحانی و رئوف هر شب از ساعت 30/18 الی 21 بصورت زنده از حرم حضرت رضا علیه السلام به روی آنتن می رود دارای بخش‌های جذابی همچون نمایش، آداب و رسوم اقوام مختلف پیرامون ماه مبارک، گزارش از استانها، قرائت کلام الله مجید و اذان و همچنین انعکاس برنامه‌های حرم مطهر حضرت رضا علیه السلام از فضای مجازی و پخش پیام‌ها و دلنوشته‌های مخاطبان، افطاری ساده و... است.همچنین 2 پویش #مثل_مسجد و #بوقت_مهربانی را که از برنامه‌های شبکه رادیویی زیارت و بامشارکت آستان قدس رضوی است نیز به جذابیت این برنامه خواهد افزود. این برنامه هرشب به‌مدت 150 دقیقه و با اجرای میثم مسرور بصورت زنده پخش خواهد شد. همچنین در این برنامه مسابقه جذاب و آموزشی قرآنی تدارک دیده شده که ضمن آموزش روخوانی و روان خوانی و مفاهیم قرآنی، مسابقه ای جذاب را بصورت تلفنی بین مخاطبان و شنوندگان برنامه برگزار می‌کند. این مسایقه نیز با اجرای حمید غلامی‌برای کلیه گروههای سنی بویژه نوجوانان و جوانان پخش خواهد شد. شایان ذکر است طرح قصص قرآنی و نکات جالب توجه از کتاب الهی_قرآن مجید_ توسط قراء حرم مطهر حضرت رضا علیه السلام از بخشهای شنیدنی و متفاوت این مسابقه رادیویی است. قرار است در هر روز از سوی آستان قدس رضوی مبلغ 5 میلیون ریال جایزه به 5 برنده این مسابقه اهدا شود.

«راه آسمان» عنوان ویژه برنامه ای است که هر شب ضمن شرح دعاء افتتاح مخاطبان را میهمان این دعا خواهد کرد. دراین برنامه که به تهیه کنندگی محمد گلگونی هرشب بصورت زنده و از حرم حضرت رضا علیه السلام ساعت 23 الی 55/23 پخش خواهد شد از کارشناسی حجت الاسلام دکتر رضایی بهره خواهیم برد.

«مراسم ویژه شبهای احیا»در شبکه رادیویی زیارت از جمله نقاط عطف ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان است که باتوجه به برگزاری مراسم احیاء بدون حضور مردم در حرم ها و بقاع متبرک، اقدام به پخش کامل مراسم این شبها از حرم حضرت رضا علیه السلام می‌کند. این برنامه‌ها که طبق استعلام انجام شده از آستان قدس رضوی از ساعت 21 الی 1 بامداد برگزار خواهد شد شامل قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی و مداحی و همچنین مراسم احیا و قرآن سر گرفتن است بصورت کامل و زنده پخش خواهد شد.

شایان توجه است واحد تامین و پخش شبکه رادیویی زیارت برنامه‌های متنوعی که متناسب با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن است را بصورت تامینی برای پخش آماده نموده است.«به رنگ خدا» ، «درس هایی از قرآن» ، «یک آیه یک نکته» ، «یک آیه یک قصه» ، «آشنایی با سوره‌ها» ، «آشنایی با جزء ها» ، «مدیریت در قرآن» ، «راه نامه نهج البلاغه» ، «صحیفه سجادیه» و ادعیه‌ مربوط و مناسب ایام ماه مبارک رمضان همچون «مناجات حضرت علی علیه السلام» و «دعای هر روز ماه مبارک رمضان» و نمایش های مذهبی از جمله برنامه‌هایی است که در فواصل مختلف پخش و به ایجاد فضایی متنوع و روحانی کمک خواهد کرد.

امتیاز شما