امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

اسرار پشت پرده رجوی در مستند «هویت مغاک»

مشاهده ۷۳۲
۱۳۹۹/۰۵/۰۵- ۰۱:۳۷

مستند «هویت مغاک» درباره ابعاد شخصیتی و تشکیلاتی مسعود رجوی از زبان نزدیکانش، یکشنبه 5 مرداد روی آنتن شبکه افق می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سازمان مجاهدین خلق به عنوان یکی از تروریستی‌ترین سازمان‌های قرن بیستم، در ایران و کمی‌پیش از انقلاب تاسیس شد، البته فعالیت‌های جدی و تروریستی این سازمان بعد از پیروزی انقلاب شدت یافت. مجاهدین خلق که البته منافقین واقعی و دشمنان خلق بودند، هر جنایتی را مجاز می‌شمردند و هر خونریزی‌ برای آنها مباح بود، چه اینکه گمان می‌کردند هدف، وسیله را توجیه می‌کند حال آنکه نه هدف درستی داشتند و نه وسیله درستی را انتخاب کرده بودند. بسیاری از جنایاتی که منافقین مرتکب شده‌اند، نتیجه افکار رئیس این سازمان بوده است، مسعود رجوی که با همکاری برخی دیگر از افراد از جمله همسرش، بسیاری را فریب داد و عضو این سازمان تروریستی کرد.

مستند «هویت مغاک» پیرامون ابعاد شخصیتی و تشکیلاتی مسعود رجوی ساخته شده است. این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی سیدمهدی مویدی درباره محمدحسین سبحانی، کریم غلامی و ادوارد ترمادو است که در گذشته از منافقان بوده‌اند و با تحمل سختی‌های بسیار از این سازمان جدا شده و سرانجام به آلمان پناهنده شده‌اند. سبحانی عضو شورای مرکزی مجاهدین و مسئول اطلاعات، امنیت و انتظامات پادگان اشرف و جزو تیم حفاظتی مسعود رجوی بوده است؛ کریم غلامی در عملیات مسلحانه علیه کشور دچار آسیب شدید و فلج از ناحیه پا شده است و ادوارد ترمادو نیز از ارامنه اصفهان است که در جریان خدمت سربازی در جنگ تحمیلی به اسارت دشمن درمی آید و پس از چند سال اسارت با حضور اعضای سازمان مجاهدین در اردوگاه‌ها و در جریان تبلیغات و شعارهای فریبنده و جذاب منافقان، به آنها می‌پیوندد. اسرار پشت پرده سازمان مجاهدین خلق، موضوع گفت‌وگو با این سه نفر در مستند «هویت مغاک» بوده است. این مستند  یکشنبه 5 مرداد ساعت 17:30 پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت 14:30 روز بعد است.

«اصل 31» و امیدواری برای مستاجرها

اصل 31 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر حق داشتن مسکن برای هر فرد و خانواده ایرانی تاکید دارد؛ در این اصل آمده است: « داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند» دولت‌های مختلفی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی‌بر سر کار آمده اند هر یک تلاش کرده اند با ارائه راهکارهایی، برای تحقق اهداف این اصل قانون اساسی گام هایی بردارند ولی هر کدام با مشکلات زیادی مواجه بوده اند. با توجه به افزایش جمعیت کشور طی سال های متمادی و نیز گسترش شهرنشینی در دهه‌های اخیر، نیاز به مسکن در ایران رو به فزونی نهاده ولی در عین حال تامین مسکن برای این جمعیت، با این سرعت پیش نرفته است.

مجموعه مستند «اصل 31» در گفت وگو با کارشناسان، به سیاست های تامین مسکن در ایران و طی دولت های مختلف می‌پردازد؛ در این مسیر به دیدگاه‌های مختلف دولتی در زمینه رفع فقر و محرومیت هم اشاره می‌شود، دیدگاه‌هایی که گاه متضاد با واقعیت های موجود در جامعه بوده اند. خانه فرهنگ و رسانه ثائر مجری تولید این مجموعه مستند است که در شبکه افق تهیه شده و دومین قسمت آن را می توانید یکشنبه 5 مرداد ساعت 20 از شبکه افق تماشا کنید. تکرار «اصل 31» روز بعد ساعت 11 روی آنتن می رود.

تحول آموزشی در پیچ و خم «قوس الکتریکی»

جعفر سریش آبادی، معلم کار و دانش یکی از هنرستان‌های شهرستان بیجار در استان کردستان است. او سال‌هاست درگیر اصلاح سیستم غلط آموزش در کار و دانش است. این معلم پرتلاش اعتقاد دارد می‌تواند حداقل در محیط کارش دانش آموزان خود را به کارآفرینی تشویق کند. او به اهمیت ارائه آموزش‌های عملی در کنار دروس تئوری، واقف است و سعی دارد این شیوه را در کلاس‌های خود پیاده کند. «قوس الکتریکی» مستندی است درباره این معلم و کارهایی که برای تحقق هدفش انجام می‌دهد. این مستند با تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی حمید علیداد و باقر سروش، یکشنبه 5 مرداد ساعت 22 و تکرار آن ساعت 16:30 روز بعد روی آنتن شبکه افق می‌رود.

امتیاز شما