امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

هر روز یک خاطره از دفاع مقدس در یک مستند

مشاهده ۴۰۰
۱۳۹۹/۰۶/۱۵- ۱۱:۲۵

به مناسبت چهلمین سالگرد 8 سال دفاع مقدس، هر روز یک مستند با روایتی از وقایع دوران جنگ در شبکه یک سیما پخش می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستندهای «بهنام سی سال بعد»، «رزم آهنگ»، «خیالی که حقیقت نداشت» و «یک روز دیرتر» یکشنبه تا چهارشنبه 16 تا 19 شهریور) ساعت 30 : 9، از این شبکه پخش می‌ شود.
مستند «بهنام سی سال بعد» که یکشنبه 16 شهریور از این شبکه پخش می‌ شود، روایتی است از یکی از کوچک ترین شهدای دوران دفاع مقدس؛ شهید بهنام محمدی در سن 13 سالگی به درجه رفیع شهادت رسید. داستان زندگی این شهید را دو تن از همرزمان او در مدت 30 دقیقه بازخوانی می‌ کنند.
مستند «رزم آهنگ» که محمد جواد رجب بیگی کارگردانی آن را بر عهده داشته است هم که روز دوشنبه 17 شهریور، پخش می‌ شود. این مستند روند تهیه و ساخت رزم آهنگ های دوران انقلاب و بعد از آن را یادآوری می‌ کند.
مستند «خیالی که حقیقت نداشت» از دیگر مستندهای این هفته است که روز سه شنبه 18 شهریور، ساعت 30 : 9 دقیقه پخش می‌ شود، این مستند نگاهی دارد به زندگی سردار علی مسجدیان از فرماندهان 8 سال دفاع مقدس، این مستند مجموعه ای از مصاحبه‌ های سرداران و فرماندهان دفاع مقدس درباره شخصیت سردار علی مسجدیان است.
یک روز دیرتر به کارگردانی امیر داسارگر هم که چهارشنبه 19 شهریور پخش می‌ شود که داستان دو دوست را روایت می‌کند که پس از شرکت در آزمون سراسری عازم جبهه می‌ شوند. این مستند قصه زندگی علی و امیر را در آستانه عملیات کربلای 5 را به نمایش می‌گذارد.
قرار است در هفته آینده هم هر روز مستندهای دیگری درباره دفاع مقدس از شبکه یک پخش شود.

امتیاز شما