امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

آمادگی رسانه استانی گلستان در زمان رخ دادن بلایای طبیعی

مشاهده ۳۳۳
۱۳۹۹/۰۷/۱۰- ۱۴:۰۰

مدیرکل رسانه استانی گلستان در جلسه هم اندیشی با ستاد مدیریت بحران در صداوسیمای گلستان، بر ساخت برنامه‌ های آموزشی قبل از رویدادهای طبیعی و اطلاع رسانی دقیق بعد از رخدادهای بحرانی در استان، تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  منتظر حجت مدیر کل صداوسیمای استان گلستان در جلسه ای با مدیریت بحران صداوسیمای گلستان با محور بلایای طبیعی از جمله زلزله با اشاره به حادثه خیز بودن گلستان گفت: استان گلستان علاوه بر قرار داشتن بر روی گسل زلزله با بلایای طبیعی بسیاری از جمله سیل، رانش و ...مواجه است و اگر در برابر حوادث برنامه نداشته باشیم دچار معضلات و مشکلات فراوانی خواهیم شد. 

منتظر حجت با بیان اینکه لازمه هر اقدامی داشتن برنامه است و اگر در بحران برنامه ریزی نباشد، دچار هرج و مرج می‌شویم گفت: هوشیارانه عمل کردن توأم با همدلی و سرعت از ضروریات اجتناب ناپذیر و رسالت خطیر رسانه ملی و شبکه استانی است.

وی اظهار داشت: یکی از معیارهای اصلی برای ارزیابی اهمیت هر بحران، میزان توجهی است که جریان‌‌ های رسانه ای علی الخصوص رسانه ملی به آن بحران می‌‌ کند و آگاهی‌‌ رسانی به مردم هنگامی‌ که احتمال گسترش ابعاد یک بحران طبیعی وجود دارد، در کاهش خسارت‎‌‌ های جانی و مالی بحران، نقش بسیار موثری می‌‌ تواند داشته باشد.

مدیرکل این رسانه استانی ضمن تاکید بر برنامه ریزی و آموزش در زمان بحران، ارائه توصیه‌ های کوتاه در قالب کلیپ را نیز ضروری دانست و افزود: بر این اساس آموزش‌‌ ها‌‌ و ارائه توصیه‌‌ ها‌‌ی لازم مربوط به شرایط بحرانی پیش از اینکه مردم در مناطق مختلف گرفتار بحران شوند، حائز اهمیت است چرا که در هنگام وقوع بحران عملا فرصت و بستر مناسبی برای آموزش افراد گرفتار در سانحه وجود ندارد. وی افزود: حفظ آمادگی در مواجه با بحران در مراحل سه گانه پیش، حین و بعد از رویداد بحرانی بسیار مهم است و این مهم طلب می‌کند که امر حیاتی آموزش و اطلاع رسانی مستمر مورد توجه ویژه قرار گیرد و نقش صداوسیما در این امر بسیار مهم است.

منتظر حجت ساخت برنامه‌ های آموزشی برای سنین مختلف از جمله آموزش همگانی و تخصصی دانش آموزان، دانشجویان و خانواده‌ ها برای کاهش اثرات بلایای طبیعی در معاونت های مختلف سیما، صدا، خبر و فضای مجازی را ضروری دانست و بر ضرورت اقدامات در زمینه تسریع در امر اطلاع رسانی، صحت اخبار و ایجاد فضایی آرام و عاری از وحشت و اضطراب و استرس تاکید کرد.

در پایان جلسه معاونان و مدیران مرکز به بیان عملکرد زیر مجموعه‌ های خود در خصوص آمادگی و هماهنگی مواجه با رخداد بلایای طبیعی از جمله زلزله، سیل و ... پرداختند.

 

 

امتیاز شما