امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

مروری بر آهنگ فیلم های سینمایی کودک در جعبه موسیقی

مشاهده ۳۲۲
۱۳۹۹/۰۹/۲۹- ۲۱:۳۸

شبکه رادیویی نمایش این هفته در برنامه «جعبه موسیقی» به سراغ موسیقی سینمای کودک و نوجوان جهان می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، موسیقی فیلم های«هری پاتر و سنگ جادو»، «بچه رئیس»، «چارلی و کارخانه شکلات سازی»، «مرد عنکبوتی» و «سرویس تحویل کی کی» به ترتیب در برنامه«جعبه موسیقی» این هفته با اجرای مریم نشیبا روایت می‌ شود.

فیلم «هری پاتر و سنگ جادو»، نخستین فیلم از مجموعه‌ فیلم‌ های هری پاتر در ژانر فانتزی است که به نویسندگی استیو کِلاوز Steve Kloves  بر اساس رمان مشهور «جِی. کِی. رُولینگ» و کارگردانی کریس کُلُمْبُوس Columbus در سال ۲۰۰۱ به روی پرده رفت. موسیقی به یادماندنی  این فیلم، اثر آهنگساز صاحب نام و مشهور آمریکایی، جان ویلیامز بزرگ، برنده پنج جایزه و بیشترین نامزدی اسکار در بین انسان‌های زنده جهان است.

آهنگسازی تمامی قسمت های فیلم«بچه رئیس؛ بازگشت به کار» نیز زیر نظر هانس زیمِر، موسیقیدان، آهنگساز مشهور و تهیه‌کننده موسیقی اهل آلمانی انجام شده است.

«چارلی و کارخانه شکلات‌ سازی»  نام فیلمی‌ به نویسندگی جان اُوت و  کارگردانی تیم بِرتون است که در سال ۲۰۰۵ اکران شد و نامزدی دریافت یک جایزه اسکار، چهار بفتا و یک گلدن گلاب را به دست آورد. موسیقی این فیلم اثر، دَنی اِلفمَن، آهنگساز، خواننده، تهیه‌کننده موسیقی و بازیگر آمریکایی است.

«مرد عنکبوتی» فیلمی اَبَرقهرمانی محصول سال ۲۰۰۲ به نویسندگی دیوید کِپ و به کارگردانی سام ریمی است که بر پایه شخصیت مرد عنکبوتی داستانهای کُمیک اِستریپ  ساخته شده است. موسیقی این فیلم اثر دِنی اِلفمَن آهنگساز، خواننده و تهیه‌کننده موسیقی مشهور آمریکایی است.

«سرویس تحویل کی‌کی» یک فیلم انیمیشن ژاپنی محصول سال ۱۹۸۹ به نویسندگی و کارگردانی‌ هایائو میازاکی Hayao Miyazaki است. جُو هیسائیشی joe Hisaishi آهنگسازی این انیمیشین جذاب را به عهده دارد.

برنامه«جعبه موسیقی» به تهیه کنندگی انسیه سمیع پور، نویسندگی صبا رادمان و با اجرای مریم نشیبا، هر روز ساعت 1:30 بامداد از رادیو نمایش پخش می‌شود.

امتیاز شما