امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

حساب و کتاب «قرون به قرون» در ۱۶۲/ ابراز رضایت مخاطبان از مسابقه ایران کالا

مشاهده ۳۵۶۵
۱۳۹۹/۱۱/۱۵- ۱۹:۲۴

عوامل مسابقه تلویزیونی «قرون به قرون» امروز با حضور در امور مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی «۱۶۲» با مخاطبان به گفت‌وگو نشستند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مسابقه تلویزیونی که روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته رأس ساعت 22 از شبکه ایران کالا پخش می‌شود، مسابقه‌ای خلاقانه است که 64 خانواده در آن رقابت می‌کنند و درنهایت یک خانواده به‌عنوان برنده نهایی معرفی می‌شود.

این مسابقه که با اجرای احمدرضا موسوی، حسام ناصری، مهسا ایرانیان، سامان گوران و شهاب عباسی تولیدشده است، مخاطبان بسیاری را به سمت این شبکه جلب کرده است. «قرون به قرون» در فضایی شاد و صمیمی و در 27 قسمت 60 دقیقه‌ای تولیدشده و تاکنون 15 قسمت آن روی آنتن رفته است.

 

تأکید بر هوش اقتصادی خانواده‌ها

محمدامین فیض‌آبادی، تهیه‌کننده مسابقه با اشاره به ساختار این مسابقه گفت: «قرون به قرون» مسابقه‌ای است در قالب رقابتی شاد که تعامل اعضای یک خانواده و هوش اقتصادی آن‌ها را به چالش می‌کشد. رقابت در این مسابقه بر سر خریدوفروش کالاهای مختلف تولید ایران است. در طول مسابقه کالاهایی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد و هر گروه سعی می‌کند کالا را به قیمت بهتر بخرد یا بفروشد.

به گفته این تهیه‌کننده «همان‌طور که مردم روزها کار می‌کنند و شب‌ها دستمزدشان را خرج خانواده می‌کنند، ما هم در مسابقه «قرون به قرون» حالت شب و روز داریم. برای بخش روز سؤالات فکری اقتصادی و برای شب چند آیتم میدانی را در نظر گرفته‌ایم.»

وی با اشاره به استقبال مخاطبان از این مسابقه گفت: بیشتر مخاطبان درباره نحوه ورود به مسابقه می‌پرسیدند و دوست داشتند در فصل بعد در مسابقه شرکت کنند.

فیض‌آبادی افزود: ازآنجاکه مأموریت شبکه ایران کالا با دیگر شبکه‌های تلویزیونی تفاوت دارد، به این نتیجه رسیدیم که مسابقه‌ای اقتصادی متناسب با مأموریت‌های این شبکه آماده کنیم که برای مخاطبان تازگی داشته باشد و از تماشای آن لذت ببرند.

 

اقبال گسترده مخاطبان

احمدرضا موسوی، مجری مسابقه «قرون به قرون» که هم‌زمان اجرای مسابقه «دونبش» را در شبکه ایران کالا بر عهده دارد درباره ویژگی‌های این مسابقه و تفاوتش با مسابقه «دونبش» گفت: این مسابقه تولیدی است و در فضایی متفاوت طراحی‌شده است. فضای حاکم بر مسابقه حتماً می‌تواند مخاطبان خانه را که به تماشای آن می‌نشیند، به وجد بیاورد.

وی افزود: یکی از قالب‌های جذاب برنامه‌سازی، مسابقات تلویزیونی است که مخاطبان بسیاری هم دارد. این مسابقه نیز در نظرسنجی‌های شبکه ایران کالا، با اقبال گسترده مردم روبه‌رو شده است.

موسوی با اشاره به همراهی چند مجری در این مسابقه گفت: فضای مسابقه برمدار چهار مباشر و یک گرداننده بازی ترسیم‌شده است و هر مباشر تلاش می‌کند در همراهی با یکی از چهار گروه شرکت‌کننده، امتیاز بیشتری را نصیب گروهش کند.

وی در پایان گفت: تلاش ما بر این است که در کنار فضای شاد و سرگرم‌کننده مخاطبان با مفاهیم اقتصادی هم آشنا شوند.

 

همراه با شرکت‌کنندگان برای موفقیتشان

مهسا ایرانیان که مخاطبان او را با «ویتامین خ» شبکه نسیم و مسابقه «برخط شو» شبکه پنج به یاد می‌آورند ،مهم‌ترین هدف این مسابقه را حمایت از تولید ملی و سرگرم‌سازی مخاطب باهدف ترغیب او به ارج‌گذاری به کالای ایرانی دانست.

وی افزود: تا به امروز اجرای برنامه‌های مختلف را داشتم، اما مسابقه «قرون به قرون» برایم متفاوت است و سبک تازه‌ای در میان مسابقات تلویزیونی ایران دارد، چراکه اقتصاد را به زبان ساده و همراه با بازی بیان می‌کند.

ایرانیان افزود: ما مثل دیگر مجریان مسابقات فقط رو به دوربین سلام و علیک نمی‌کنیم، بلکه در این مسابقه با شرکت‌کننده‌ها همراه هستیم و به موفقیتشان کمک می‌کنیم؛ به همین دلیل فضای صمیمانه‌ای در مسابقه حاکم است.

وی با اشاره به نظرات مخاطبان در امور مخاطبان 162 گفت: این فرصت بار دیگر به من یادآوری کرد که چقدر مخاطبان با جدیت و دقت برنامه را می‌بینند و از همه نظراتشان استفاده خواهم کرد.

مجری این مسابقه تعامل اقتصادی بین اعضای خانواده را یکی از اهداف این مسابقه دانست و گفت: مسابقه «قرون به قرون» شامل بخش‌ها و مراحل مختلف، مهیج و شادی است که در قالب یک رقابت، تعامل اعضای یک خانواده و هوش اقتصادی آن‌ها را می‌سنجد.

سامان گوران، دیگر مجری این برنامه نیز با اشاره به ویژگی‌های این مسابقه گفت: فضای این مسابقه با دیگر مسابقاتی که مخاطبان دیده‌اند، متفاوت است. ازآنجاکه مأموریت شبکه ایران کالا با دیگر شبکه‌های تلویزیونی تفاوت دارد، می‌خواهیم مسابقه‌ای اقتصادی متناسب با مأموریت‌های این شبکه آماده کنیم که برای مخاطبان تازگی داشته باشد و از تماشای آن لذت ببرند؛ که با توجه به نظر مخاطبان در این مأموریت موفق بوده‌ایم.

به گفته حسام ناصری، یکی از مجریان این مسابقه در این رقابت درمجموع روی دو محور تأکید شده است، یکی بحث خانواده و دیگری کالای ایرانی است.

وی افزود: فضای مسابقه خانوادگی است و درمجموع سعی کردیم هم فضای مسابقه و هم اجرای مجریان متفاوت باشد.

 

درباره «قرون به قرون»

مسابقه «قرون به قرون» به کارگردانی فریدالدین نیکجو، تهیه‌کنندگی محمدامین فیض‌آبادی و نویسندگی ابوالفضل نوروزی تهرانی مسابقه‌ای خانوادگی است که شرکت‌کنندگان به‌جای امتیاز، پول می‌گیرند. در این مسابقه پول یعنی اسکناس یا سکه به گروه‌های شرکت‌کننده داده نمی‌شود، بلکه با موفقیت در هر بخش به اعتبارشان اضافه می‌شود؛ یعنی قرون به قرون به اعتبار آن‌ها افزوده و بعد در پایان دو گروه راهی مرحله نهایی می‌شوند و دو گروه بازنده به‌واسطه اعتبارشان می‌توانند کالای ایرانی خرید کنند. برای برنده نهایی هم یک جایزه بسیار ویژه درنظرگرفته شده است. بخشی از این مسابقه اقتصادی فکری و بخشی دیگر میدانی است.

گزارش تصویری از حضور عوامل «قرون به قرون» را در این لینک ببینید.

امتیاز شما