امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
در دیدار مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان با مدیرکل مرکز زنجان مطرح شد:
در دیدار مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان با مدیرکل مرکز زنجان مطرح شد:

پویش زنجان همدل، نوروز بدون زندانی جرایم غیر عمد

مشاهده ۳۲۱
۱۳۹۹/۱۲/۱۶- ۱۶:۴۳
تعداد بازدید:321

مدیر کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان به اتفاق رئیس ستاد دیه با مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این جلسه لطیفی با تأکید براین مطلب که آسیب های اجتماعی در کمین خانواده زندانیان است افزود: مجازات زندان اگر چه به عنوان یک راهکار برای اصلاح، درمان، پیشگیری و رعایت عدالت درجامعه در مواجهه با قانون شکنان و مجرمان پذیرفته شده، اما آسیب‌ های ناشی از آن، خانواده زندانی را در ردیف قربانیان واقعی جرم قرار داده است.

مدیرکل مرکز با اشاره به در پیش بودن اعیاد مبعث، نوروز، نیمه شعبان و ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: با راه اندازی پویش استانی«زنجان همدل» تلاش داریم تا آغاز سال نو زندانیان جرایم غیر عمد و محبوسین بدهکار با ایثار خیرین سخاوتمند استان در لحظه تحویل سال 1400 در کنار خانواده‌هایشان باشند.

رئیس رسانه استانی تصریح کرد: اگرچه خانواده‌ زندانیان تقصیری‌ در اتفاقی که افتاده ندارند، اما رنج‌ های این اتفاق، آسیب‌ های فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی زیادی را بر آن‌ها تحمیل می‌کند و از این ‌رو، احتمال آسیب‌ هایی مانند طلاق، ناامنی، فقر و مشکلات روانی در میان این خانواده‌ ها بسیار زیاد است.

وی بر فرهنگ سازی اخذ رضایت از شاکیان به واسطه دخالت ریش سفیدان، معتمدان، والدین شهدا و روحانیت تاکید کرد و از آمادگی بخش های مختلف رسانه استانی اعم از سیما، صدا، خبر و فضای مجازی بمنظور جریان سازی این عمل خداپسندانه خبر داد.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان هم با قدردانی از توجه رسانه استانی به این کار خیر و خداپسندانه از موفقیت برنامه‌های صدا و سیمای مرکز زنجان در رمضان سال گذشته خبر  داد و افزود: به همت رسانه استانی در سال 1398 با جذب33میلیارد تومان200زندانی زن و مرد جرائم غیر عمد آزاد شدند و از ابتلاء بیش از800 نفر از خانواده‌های آنان با معضلات اجتماعی پیشگیری شد.

جوادی با اعلام وجود117 نفر از محکومین جرایم غیر عمد در ندامتگاه‌های استان افزود: حدود36 میلیارد تومان اعتبار برای آزادی این محبوسین مورد نیاز است. وی با اشاره به این مطلب که97 درصد زندانیان جرایم غیرعمد متأهل هستند افزود: 15درصد فرزندان این خانواده‌ها فاقد گوشی هوشمند و تبلت برای ادامه تحصیل هستند که توجه خیرین نوعدوست استان را می طلبد.

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان با استقبال از پویش زنجان همدل تصریح کرد: این طرح برای نخستین بار در زنجان انجام می‌شود و یقینا تبدیل به الگوی کشوری آزاد سازی زندانیان غیرعمد خواهد بود. در ادامه این جلسه حاضران به طرح نظرات و پیشنهادات خود به منظور تسریع در آزادی زندانیان تا قبل از سال جدید پرداختند.

 

امتیاز شما