امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک نوروزی صدا وسیمای مرکز لرستان

مشاهده ۳۹۷
۱۳۹۹/۱۲/۲۵- ۱۴:۰۱

صداوسیمای لرستان همزمان با نو شدن سال و فرارسیدن بهار 1400 برنامه های شادی را تقدیم هم استانی ها می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای مرکز لرستان نوروز 1400 را با ویژه برنامه تحویل سال«وایَک» از ساعت 10 روز 30 اسفند آغاز می‌کند. مسابقه نوروزی، اجرای زنده موسیقی محلی، نمایش طنز، گزارش از گلزار شهدا و شهدای مدافع سلامت، ارتباط با کارشناسان هواشناسی و پلیس راه، مسئولان ستاد مبارزه با کرونا و مسئوان گردشگری استان، پیام های کرونایی در حوزه سلامت، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و ... از آیتم های این برنامه هستند.

برنامه«وایَک» به تهیه کنندگی فرزاد پیرداده، از اول تا پانزدهم فروردین نیز هر شب ساعت 21 به روی آنتن سیمای لرستان می رود. عوامل این برنامه تلاش می‌کنند با آیتم های نمایش های جذاب طنز، مسابقه نوروزی ، گزارش های مردمی، موسیقی و ...  اوقات خوبی را برای مخاطبان رقم بزنند.

برنامه «شادیانه» در قالب نمایش های طنز هر روز ساعت 12 ، به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد رضا پولادوند و  همچنین برنامه«نسیم آبادی» با محور معرفی روستاهای استان به عنوان مناطق گردشگری و تفریحی ساعت 20 روی آنتن شبکه افلاک می رود.

سریال«طنز بِناری» به تهیه کنندگی سیدنوری موسوی، از تولیدات جدید سیمای مرکز لرستان است که ایام نوروز هر شب ساعت 23، شادی را به خانه لرستانی‌ها می آوررد. این سریال در قالب ماجرایی جذاب و کمیک به طرح مباحث اجتماعی از جمله بیکاری، قاچاق کالا، مشکلات پیش روی تولید داخلی و ارثیه بانوان می‌پردازد.

انیمیشن‌های«عامو چَرچی» در 13 قسمت 11 دقیقه ای و انیمیشن«جنگل بیشه» در 13 قسمت 11 دقیقه ای به تهیه کنندگی فرامرز شکاری و کارگردانی محسن درویشی، با محور آموزشی از زبان حیوانات با هدف حفظ محیط زیست روی آنتن شبکه افلاک می رود.

همچنین گروه کودک  شبکه افلاک برنامه عروسکی«چی باد» را به تهیه کنندگی امیرمحمد یمینی و نویسندگی و کارگردانی احمد نیک کار، در 13 قسمت 12 دقیقه ای،  با موضوع آشنایی کودکان با جاذبه‌های گردشگری لرستان و کشورمان پخش می‌کند.

پخش 13فیلم سینمایی خارجی و ایرانی ، مجموعه «شکرستان» در 20 قسمت، سریال«گروه پلیس» ، سریال«نون خ»، مستندهای«چهارسوی علم»، «ایرانگرد»، «نوروزنامه» و ... از دیگر از دیگر برنامه‌های سیمای لرستان برای نوروز است.

«هفت سین» عنوان ویژه برنامه تحویل سال رادیو لرستان است  که از ساعت 10صبح تا 14 با آیتم های گزارش مردمی از سطح شهر، نمایش طنز، دید و بازدید نوروزی به صورت ارتباط تلفنی و معرفی جاذبه‌های دیدنی و گردشگری می‌شنوید. همچنین این برنامه به تهیه کنندگی محمدرضا طرهانی نژاد، در ایام نوروز هر روز از ساعت 15 تا 19 به سمع شنوندگان می رسد. مسابقه نوروزی، بررسی آداب و رسوم نوروز در لرستان ، گزارش های مردمی از سطح شهر درباره آداب و رسوم نوروزی لرستان، نمایش زنده طنز، پخش دستورالعمل های بهداشتی کرونایی، نوروز در ادبیات بومی و ملی، و ... از بخش های برنامه است.

برنامه«هِناسه بهار» از 27 اسفند تا13 فروردین، به تهیه کنندگی مهتاب یل بیرانوند، از ساعت 10 تا 12 با بخش های مفرح و بهاری تقدیم شنوندگان رادیو لرستان می‌شود.

ازدیگربرنامه‌های رادیو لرستان برنامه«ماهور» به تهیه کنندگی فروزان رحمتی است که هر شب ساعت 21:30 به مدت یک ساعت، ترانه‌ها و تصنیف های شاد محلی درخواستی مخاطبین را روی آنتن می‌برد.

همچنین برنامه«قدمگاه خورشید» به تهیه کنندگی محمد رهبری نژاد ،هرروز ساعت 12:30به بیان خاطرات نوروزی رزمندگان در جبهه‌ها  می‌ پردازد. برنامه«باغ خاطرات» نیز با پخش خاطرات قدیمی ایام نوروز ، مخاطبان را به گذشته‌های دور می‌ برد.

از برنامه‌های تأمینی رادیو لرستان در این ایام ، نمایش نوروزی «پزشکان خدمت» است که هر روز از ساعت 16:30 می‌شنوید.

تصاویر

امتیاز شما