امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعامل
تعامل

تعامل هر چه بیشتر صدا و سیما و ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان

مشاهده ۳۷۹
۱۳۹۹/۱۲/۲۶- ۰۹:۵۶
تعداد بازدید:379

مدیر کل صدا و سیمای گلستان برای ارتقای شاخص های دینی وفرهنگی استان و استفاده مطلوب تراز ظرفیت رسانه ملی و استانی با امامان جمعه اهل سنت دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در ابتدای این دیدار مدیرکل صداوسیما ضمن تبریک عید مبعث با اشاره به وحدت برادران شیعه و سنی در استان افزود: وحدت برادران اهل تشیع و تسنن استان گلستان در کشور بی بدیل است و در شهرها و روستاهای مختلف استان شاهد زندگی مذاهب مختلف در کنار هم هستیم وتنها راه توفیق و عزت اسلامی، اتحاد است و هر روز این همدلی و وحدت در حال تقویت است.

منتظرحجت با بیان اینکه علمای اسلام باید در تعمیق وحدت در امت اسلامی نقش تأثیرگذار خود را ایفا کنند بیان داشت: در این شرایط حساس زمانه با پیروی از فتوای و بیانات راهگشای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می‌توان وحدت بین امت اسلامی را تداوم بخشید و بهترین راهکار مقابله با دسیسه‌های دشمنان، تقویت وحدت اسلامی است.

وی بر لزوم تولید برنامه‌های مخاطب پسند با مشارکت ائمه جمعه اهل سنت  تأکید کرد و اظهار داشت: رادیوترکمنی و برونمرزی گلستان به دلیل پیشینه و تولید برنامه‌های مناسب از جایگاه مناسبی در بین ترکمن زبانان کشور و کشورهای همسایه برخوردار است بصورتی که مخاطبان این رسانه فرای مرزها هستند و این مهم نشان از کارکرد مثبت و تولید محتوای مناسب است و نقش موثر صدا و سیما بیانگر زحمات نیرو‌های توانمند این اداره است و تلاش میکنیم مشکلات و دغدغه‌های مردم برای تولیدات با کیفیت‌تر را به حداقل برسانیم.

در ادامه این دیدار امامان جمعه اهل سنت استان گلستان از فعالیت های مدیر کل صدا و سیمای مرکز گلستان در وحدت برادران شیعه و سنی در پیوند اقوام مختلف استان گلستان در برنامه‌های شاخص این مرکز قدردانی کردند.

حاج آخوند رهبر امام جمعه اهل سنت آق قلا وحدت و همدلی را بزرگترین نیاز امروز جامعه دانست و نقش صدا و سیما را در تقویت آن مهم خواند.

وی با قدردانی از موفقیت های چشمگیر صدا و سیمای گلستان گفت:  برنامه‌های شبکه استانی به ویژه در حوزه‌های معارفی و مناسبتی همچون برنامه ی ماه رمضان  در صدا و سیما از محتوای خوبی برخوردار است و جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

آخوند میرزاعلی امام جمعه اهل سنت آق قلا در این دیدار ضمن تشکر از تلاش های مدیر کل صداوسیما در ایجاد صمیمیت و همدلی درکنار تنوع مذاهب در این استان، تحکیم وحدت و مبانی همدلی را از رسالت های مهم صدا وسیما دانست و گفت: در همه فراز و نشیب‌های انقلاب همواره با تاکید بر ۳ اصل نظام رهبر‌ی و مردم هوشیاری و با بصیرت در صحنه بوده ایم و دشمن را شکست داده ایم.

در ادامه حاج آخوند میرابی امام جمعه اهل سنت قره تپه بندرترکمن ضمن قدردانی از تلاش های مجاهدانه و خالصانه مدیر کل صدا و سیما گفت: امروز استان گلستان در حوزه وحدت و همدلی الگویی برای سایر استانها به شمارمی آید این نشان از برنامه‌های مدبرانه این مرکز در انعکاس این وحدت در بین مردم کشور و فرا مرزهای آن دارد.

در پایان امامان جمعه اهل سنت استان با قدردانی از مدیرکل صدا و سیما جهت پخش برنامه‌های تولیدی، خبری، مذهبی، رادیویی بر لزوم بهره گیری و مشارکت علمای اهل سنت شهرستان در شبکه استانی تأکید کردند.

امتیاز شما