امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

کارآفرینان از زندگی خود در «قوی شو» می‌گویند

مشاهده ۱۹۶
۱۴۰۰/۰۲/۰۷- ۰۸:۴۴

تهیه‌کننده برنامه «قوی شو» گفت: اشتغال، دغدغه اصلی جوانان محسوب می‌شود و ایجاد خود اشتغالی و کارآفرینی باید بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد. این برنامه نیز با ساختاری متفاوت بارقه امید و انگیزه را در جوانان روشن می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،حانیه السادات آجودانی تهیه‌کننده برنامه «قوی شو» در گفت و گو با خبرگزاری فارس درباره این برنامه گفت: «قوی شو» که از شبکه آموزش سیما روی آنتن می رود، یک مستند روایی با رویکرد ایجاد اشتغال و کارآفرینی تولید شده که در هر برنامه یک کارآفرین موفق را معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری و توجه به تولید ملی و از آنجا که اشتغال دغدغه اصلی جوانان محسوب می‌شود، ایجاد خود اشتغالی و کارآفرینی باید بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد از این رو با تولید برنامه «قوی شو» بر آن شدیم با ساختاری متفاوت نسبت به این چنین برنامه‌ها بارقه امید و انگیزه را در جوانان روشن کنیم.

آجودانی درباره رویکردهای برنامه بیان داشت: این برنامه در کنار مبحث انگیزشی و کارآفرینی به فرهنگ بومی، گویش و حتی گردشگری که متاسفانه در حال فراموش شدن است، می‌پردازد. نگاه به زندگی ایرانی اسلامی و خانواده که باعث موفقیت یک فرد در کسب و کار می‌شود از مواردی‌ست که در «قوی شو» به آن پرداخته می‌شود.

وی افزود: تنوع در لوکیشن به لحاظ رنگ آمیزی بصری و ایجاد برنامه‌ای آموزشی مهارتی یکی دیگر از رویکردهای این برنامه است.

آجودانی تصریح کرد: «قوی شو» یک مستند روایی است که کارآفرینان خودشان داستان زندگی و کارآفرینی‌شان را تعریف می‌کنند. آن‌ها به محل کارشان می‌روند و توضیح می‌دهند که از کجا و با چه انگیزه‌ای شروع کرده‌اند و چگونه این کارگاه و شغل را به دست آورده‌اند.

وی اظهار داشت: ما در این برنامه خلاف دیگر برنامه‌هایی با این رویکرد که تنها یک کارآفرین را معرفی می‌کنند به مهارت‌آموزی می‌پردازیم و به جوانان امید می‌دهیم که دست از تلاش نکشند.

تهیه کننده «قوی شو» در رابطه با آموزش مهاجرت معکوس در این برنامه گفت:در این برنامه برخی از کارآفرینان از شهرها به روستاها بازگشته و از پتانسیل های روستا استفاده کرده و توانسته اند علاوه بر اینکه به درآمدزایی برسند حتی برای دیگران نیز ایجاد اشتغال کنند.

وی در پایان تاکید کرد: میلاد معتمدی‌فر دیگر تهیه‌کننده این برنامه است که خیلی برای کار زحمت کشیده است و کارگردانی «قوی شو» را هم برعهده دارند. اگر زحمات او و عوامل پرتلاش این برنامه نبود، شاید «قوی شو» به ثمر نمی‌نشست.

برنامه «قوی شو» شنبه تا چهارشنبه ساعت ١٨:١٠ از شبکه هفت سیما پخش می‌شود.

امتیاز شما