امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تمهیدات رسانه ای شبکه سهند در پیشگیری از بحران آب

مشاهده ۱۷۶
۱۴۰۰/۰۳/۲۴- ۱۴:۱۱

مدیر کل صدا و سیمای آذربایجان شرقی از تلاش برنامه سازان این رسانه در خصوص فرهنگ سازی مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی مصرف خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مرتضی صفری در نشست با مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان که به منظور هماهنگی برای تعامل در تولید برنامه‌های مدیریت مصرف آب و جلوگیری از بحران آب در آذربایجان شرقی صورت گرفت، به نقش رسانه ملی در آگاهی بخشی و ارائه آموزش های لازم به مخاطبان  اشاره کرد و گفت: با توجه به رسالت صدا و سیما در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی، بی شک از تمام ظرفیت این رسانه به منظور تعامل با همه ارگان‌ها به ویژه شرکت آب و فاضلاب در زمینه فرهنگ سازی مصرف بهینه آب، استفاده خواهیم کرد. وی با تأکید بر آمادگی پرداخت هنرمندانه به موضوع آب تصریح کرد: برنامه سازان رسانه ملی با برنامه‌های تاثیر گذار و فاخر تلاش خواهند کرد درخصوص فرهنگ سازی مصرف بهینه و کمک به اقتصاد مقاومتی نقش مؤثری داشته باشند.

در این دیدار ایمانلو، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان هم با قدردانی از عملکرد صدا و سیما در انعکاس فعالیت های شرکت آبفا گفت: کاهش نزولات آسمانی نسبت به میانگین بلند مدت، شیوع ویروس کرونا به تبع آن افزایش مصرف آب و همچنین مصرف بی رویه، به ویژه در بخش روستایی، سبب کاهش منابع آبی سطحی و زیر زمینی شده و استان را با  تنش آبی جدی مواجه ساخته است. وی افزود: کمبود منابع آبی نیازمند مدیریت صحیح مصرف آب و تغییر نگرش مصرف کننده است و این شرکت به منظور فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب و جلوگیری از بحران و خروج از وضعیت تنش آبی موجود و پایداری در شرایط تامین آب آشامیدنی نیازمند تعامل و همکاری رسانه‌های استان هستیم و در این بین نقش صدا و سیما در اطلاع رسانی و نهادینه ساختن فرهنگ صرفه جویی در بین مردم بسیار حائز اهمیت است.

امتیاز شما