امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ظرفیت بالای شبکه استانی گلستان در تولید برنامه های پر محتوا

مشاهده ۲۷۷
۱۴۰۰/۰۴/۲۲- ۱۱:۵۴

مدیرکل شبکه استانی گلستان در نشست با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان گفت: رسانه استانی ظرفیت بالایی در حوزه رادیو، تلویزیون و فضای مجازی برای تولید برنامه‌های معارفی دارد و امامان جمعه استان می توانند با حضور در برنامه‌های صداوسیما به کیفیت برنامه‌ها کمک کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، منتظر حجت با اشاره به نقش بی بدیل و اثرگذار امامان جمعه در استان در شکل دهی به افکار و فرهنگ عمومی جامعه تصریح کرد: این شورا ظرفیت خوبی برای فرهنگ سازی در جامعه به ویژه نسل جوان دارد و  مشارکت جوانان موضوع مهمی است که باید همه مسئولان و ستادهای نماز جمعه به آن توجه داشته باشند. وی با بیان اینکه نماز جمعه از جایگاه  بالایی در جامعه دینی برخوردار است و پرداختن به این فریضه می تواند به روشنگری و هدایت نسل جوان کمک کند، افزود: صدا و سیمای گلستان آمادگی دارد با وجود شرایط کرونایی کشور و استان برنامه‌هایی از فعالیت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان به ویژه آنهایی که در این شرایط سخت کرونایی کارهای جهادی برای مردم انجام داده اند، تهیه و تولید کند و  این برنامه‌ها در 5 مرداد که سالروز برپایی نخستین نماز عبادی سیاسی جمعه در کشور و استان گلستان است، به نمایش درآید. مدیر کل صدا و سیما با تأکید بر ضرورت ساخت مستند درباره نماز جمعه، اهمیت، تاریخ و شکل گیری آن، افزود: اگر بانک کارشناسی ائمه جمعه  استان گلستان به‌همراه حوزه تخصصی آنها با توجه به ملاک‌های رسانه ای تدوین شود، می توانیم این بانک را در اختیار شبکه‌ها قرار دهیم تا در برنامه‌های معارفی استفاده کنند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محسن کیائی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان با قدردانی از تلاش های بی شائبه مدیر کل صدا و سیمای گلستان در خصوص انعکاس اخبار و خطبه‌های نماز پر فیض جمعه در شبکه‌های سراسری و استانی، نماز جمعه را یکی از اجتماعات بسیار مهم و موثر در تعامل افکار عمومی‌ با مسائل سیاسی، اجتماعی و فردی دانست و گفت: نماز جمعه دارای ظرفیت های بسیار بالایی است که می تواند به ساماندهی کلیه گرایش های سیاسی و فرهنگی بپردازد. حجت الاسلام والمسلمین محسن کیائی به نقش و جایگاه بی بدیل رسانه ملی و استانی در مدیریت افکار عمومی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما نقش بسزایی در روشنگری افکار جامعه دارند. وی در پایان بر لزوم همکاری ستاد با شبکه استانی گلستان تأکید کرد و گفت: برنامه سازی از فعالیت ائمه جمعه ای که وسط میدان و درگیر مشکلات مردم هستند، شوق انگیز خواهد بود و در این زمینه آماده هر گونه همکاری با صدا و سیمای استان هستیم.

 

تصاویر

امتیاز شما