امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

HD سازی نودال و استودیوی پخش شبکه سهند تا پایان ۱۴۰۰

مشاهده ۶۲۵
۱۴۰۰/۰۴/۲۸- ۱۰:۲۷

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی در جلسه شورای برنامه ریزی استان از مراحل ساخت و تکمیل واحد سیار 10 دوربینه فول HD این مرکز خبر داد و گفت: 99 درصد از مراحل ساخت و آماده سازی این واحد سیار انجام شده و قرار است در هفته‌های آتی در کنار 140 پروژه فنی با حضور رئیس سازمان صدا و سیما به بهره برداری برسد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مرتضی صفری ضمن بیان اینکه در دنیا فقط چهار کشور تکنولوژی ساخت واحد سیار را دارند و ما تا امروز واردکننده آن از کشور آلمان بودیم افزود: این واحد سیار با ارزش تقریبی 40 میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره برداری شده که از این مبلغ حدود ده و نیم میلیارد تومان از اعتبارات استان و مابقی از طرف سازمان صدا و سیما تأمین شده است.

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تلاش های صدا و سیمای استان را در راه اندازی و ساخت واحد سیار ستودنی شمرد و گفت: از مدیر کل و مجموعه همکاران صدا و سیمای آذربایجان شرقی به سبب انجام چنین کار ارزشمند و هم به خاطر تولید آثار فاخر و ارزنده در حوزه‌های مختلفی چون انتخابات، مقابله با ویروس کرونا، انعکاس خبرها و رویدادهای استان و همچنین تولید فیلم ها و سریال های متنوع تشکر و قدردانی می‌کنم. پورمحمدی افزود: خوشبختانه با تلاش‌های جدی مدیران این رسانه، تفاهم‌نامه پیشین مبنی بر راه‌اندازی واحد سیار عملیاتی شد و هفته آینده به بهره ‌برداری می‌رسد.

افزایش کیفیت پخش برنامه‌های شبکه سهند

در حاشیه این جلسه تفاهم نامه ای میان صدا و سیمای آذربایجان شرقی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به امضا رسید.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص این تفاهم نامه گفت: براساس این تفاهم‌نامه، مبلغ 250 میلیارد ریال اعتبار به منظور بازسازی و HDسازی نودال پخش صدا و سیمای آذربایجان شرقی در یک سال از محل منابع تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان و منابع داخلی سازمان صداوسیما تأمین خواهد شد. پورمحمدی تصریح کرد: صدا و سیمای آذربایجان شرقی از نظر نرم‌افزاری توانمندی‌های خوبی دارد، اما از نظر سخت‌افزاری، کمبودهایی است که امیدواریم با اجرای تفاهم‌ نامه‌های همکاری، این کمبودها رفع شده و صدا و سیما در پیشبرد اهداف توسعه استان مؤثرتر از قبل ظاهر شود.

مدیر کل شبکه استانی آذربایجان شرقی هم گفت: با عملیاتی شدن تفاهم‌ نامه جدید، تا پایان سال ۱۴۰۰ نودال و استودیوی پخش شبکه سهند HD خواهد شد. صفری افزود: این تفاهم نامه با هدف تغییر فرمت نودال و پخش سیمای آذربایجان شرقی از SD به HD به امضاء رسیده و بخشی از فرآیند کامل کردن تولید، تأمین و پخش HD استان آذربایجان شرقی به شمار می رود.

در صورت عملیاتی شدن این تفاهم نامه تقریبا 50% برنامه‌های شبکه استانی تا پایان سال به صورت HD و در بسته TS4 پخش خواهد شد.

 

تصاویر

امتیاز شما