امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
درنشست مشترک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با معاونت امور استان‌های رسانه ملی مطرح شد؛
درنشست مشترک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با معاونت امور استان‌های رسانه ملی مطرح شد؛

تشکیل کمیته دائمیِ رسانه ملی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس

مشاهده ۲۴۲
۱۴۰۰/۰۶/۱۵- ۱۴:۲۶
تعداد بازدید:242

نشست مشترک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با معاونت امور استان‌های رسانه ملی با محوریت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی‌ رسانه ملی، علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه در این چهار دهه گفتمان‌های مختلفی مثل گفتمان سازندگی، گفتمان اصلاحات، گفتمان عدالت و ... را تجربه کردیم گفت: گفتمان مشترک در میان همه اینها گفتمان دفاع مقدس است که ترکیبی از واقع‌گرایی است. وی افزود: گفتمان دفاع مقدس ترجمان مرد میدان و مدیریت جهادی و انقلابی و مبارزه برای اعتلای آرمان‌هاست.

دارابی با اشاره به اهداف رسانه ملی برای برنامه سازی دفاع مقدس گفت: برنامه‌های ما باید بر اساس شناخت مخاطب باشد و مخاطب جوان را هدف اصلی قرار دهد ضمن اینکه سبک جدیدی را برای جوانان مد نظر قرار دهد و شامل همه عرصه‌ها مثل تصویر، صدا و فضای مجازی و ... بشود.

وی با بیان اینکه در معاونت استان‌ها برای همه مناسبت‌ها یک مدیر پروژه تعریف شده گفت: برای هر مناسبتی از شش ماه قبل برنامه ریزی و تأکید می‌کنیم برنامه‌ها نباید کلیشه‌ای باشند و باید ابتکار عمل داشته باشند. دارابی با بیان اینکه اگر به دنبال ضریب امنیتی کشور و معرفی الگوهای جهاد و دفاع هستیم باید به فرهنگ دفاع مقدس رجوع کنیم تصریح کرد: وحدت، شاه‌بیت دفاع مقدس است.

دارابی با اشاره به کیفیت تولیدات رسانه ملی گفت: در ایام دفاع مقدس باید کیفیت گرا باشیم و برای پیشبرد سیاست ها کمیته ای دائمی‌بین رسانه ملی و بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس تشکیل شود که در آن منشوری از راهبرد ها و سیاست های ابلاغی را برنامه ریزی کنیم.

معاون امور استان‌ها با اشاره به اینکه از سیمای استان‌ها برای پنج سال آینده برنامه خواستیم گفت: هر استان باید هر سه سال یک سریال دفاع مقدسی و ده مستند در این زمینه بسازد.

در ادامه این نشست سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به کارنامه درخشان رسانه ملی در حوزه دفاع مقدس گفت: رسانه ملی در مجموع در حوزه دفاع مقدس گل کاشته است، مثلا همین سال گذشته به اندازه ۱۰ سال کار کرده است. وی با بیان اینکه رسانه ملی در زمینه دفاع مقدس حتی از ما نیز جلوتر است گفت: در روزهای نخستی که یه بنیاد آمده بودم سالی چهار میلیون نفر به راهیان نور می رفتند و این آمار در سال ۹۷ به هفت میلیون نفر رسید که نتیجه تلاش های رسانه ملی در امر روشنگری دفاع مقدس بود. کارگر با بیان اینکه رسانه ملی این روزها در عرصه‌های مختلف به ما کمک می‌کندگفت: کار صدا و سیما تخصصی است و باید به خود صدا وسیما واگذار شود. وی افزود: یکی از جاهایی که اصلا مشکل نداریم همین رسانه ملی است که بعضا در بعضی موارد جلوتر هم هستند؛ صدا و سیما کارش را بلد است و فقط کافی است کار به رسانه ملی سفارش داده شود، خود سازمان می داند چه کند.

در ادامه این مراسم سید عباس فاطمی رئیس سیمای استان‌های رسانه ملی با اشاره به تولیدات رسانه ملی در زمینه دفاع مقدس در معاونت امور استان‌ها اظهار کرد: از سال ۹۵ تا کنون معاونت امور استان‌های رسانه ملی نگاه ویژه ای به مفاخر و سرمایه‌های استانی داشته است. وی با بیان اینکه شبکه‌های استانی گستره وسیعی دارند گفت: در بحث دفاع مقدس از شبکههای استانی بیش از هزار عنوان برنامه روی آنتن رفته که ۴۵۱هزار و ۹۲۰ دقیقه آن در سیما بوده است.

فاطمی‌با بیان اینکه در حوزه نمایشی ۹ سریال در ۱۵۷ قسمت پخش شده است گفت: سریال‌های یاشار، صبح آخرین روز، جلال، قایق‌سوار، خانه مادری، بانوی سردار، سنجرخان و بازگشت از تولیدات مراکز استانی ما هستند که به همه دوران‌های دفاع کشور پرداخته و فقط در مورد دفاع مقدس نیست. وی با تأکید بر اینکه کوشش شده در همه تولیدات تعادل بین ارتش و سپاه را در نظر گرفته شود گفت: مثلا برنامه «تکاروان» برای به تصویر کشیدن زحمات ارتش در دفاع مقدس و برنامه «شاخه بلوط» هم به زحمت سپاه در عملیات مرصاد پرداخته است.

فاطمی افزود: ساخت سریال «راز ناتمام» هم طی یک ماه دیگر به پایان می رسد که به شهید باهنر و جریان نفوذ در دولت می‌پردازد.

سریال‌های بارش تند، ابوذر زمان، ققنوس و رضا و مرضیه از سریال هایی بود که فاطمی از آن‌ها به عنوان سریال های در دستور کار یاد کرد و گفت: تولید ۴۰۶ مستند در دستور کار است که ۳۰۶ مورد آن پخش شده و حتی جوایزی هم دریافت کرده اند.

 در ادامه این نشست محمدمهدی رحمتی رئیس بسیج رسانه ملی هم با اعلام اینکه کتاب «تنها گریه کن» که خاطرات مادر شهیدی از قم است به زودی توسط بسیج رسانه ملی منتشر می‌شود گفت: سریال های «کلبه ای در مه» و «شرایط خاص» و فیلم تلویزیونی «اینجا خانه من است» و کتاب «آب هر گز نمی میرد» هم از تولیدات بسیج رسانه ملی است.

وی با بیان اینکه بسیج رسانه ملی در حوزه مستند،زندگی‌نامه‌های کوتاه شهدا را آماده کرده است گفت: امروز بیشترین فعالان عرصه انقلاب در حوزه مستند فعالیت دارند.

رحمتی با بیان اینکه در حوزه کودک و نوجوان برنامه «دورت بگردم ایران» با موضوع راهیان نور دومین برنامه پرمخاطب حوزه کودک شده است گفت: برنامه «دور افتخار» با حضور بزرگ‌ترهای دفاع مقدس و «خرمشهر تا قدس» و ساخت ۱۵ عنوان نماهنگ نیز در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است در پایان این مراسم از کتاب‌های «انتخابات ۱۴۰۰»، «مدیران»، «عملکرد پنج‌ساله معاونت امور استان‌ها» و مجموعه آثار تولیدی مرکز سیمای استان‌ها رونمایی شد.

امتیاز شما