امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سفر افتخارآفرین «پریزاد» به دور دنیا همچنان ادامه دارد
سفر افتخارآفرین «پریزاد» به دور دنیا همچنان ادامه دارد

شبکه استانی سمنان با فیلم «پریزاد» جهانی شد

مشاهده ۱۸۶
۱۴۰۰/۰۶/۲۱- ۰۸:۴۳
تعداد بازدید:186

فیلم «پریزاد» ساخته مهدی ایمانی شهمیری از ایتالیا راهی روسیه شد و تندیس و دیپلم افتخار بهترین مستند کوتاه جشنواره «کازان» روسیه را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این فیلم به علت نمایشی شاعرانه از تنها زن بافنده و بازنمای استعاری اسطوره در شخصیت فیلم و پیوند بین تصاویر گیرا و روح اثر، موفق به دریافت تندیس و دیپلم افتخار بهترین مستند کوتاه جشنواره «کازان» شد.

فیلم «پریزاد» که به سفارش معاونت امور استان‌های رسانه ملی در سیمای استانی سمنان تولید شده است، در جدیدترین اتفاقات جشنواره ای خود موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه سی و نهمین جشنواره سینمای هنری آسوان ایتالیا، نامزد بهترین کارگردانی جشنواره مستقل پراگ، نامزد بهترین مستند جشنواره del cinema povero ایتالیا شده و به بخش فینال جشنواره مستند Lunenburg Doc Fest کانادا و فینال جشنواره miami short آمریکا راه پیدا کرده است.

«پریزاد» به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی ایمانی شهمیری، داستان بانویی روستایی است که در روستای چاشم، بافته کمتر شناخته شده و رو به فراموشی را می‌بافد و از افسانه‌ها و اسطورهای سرزمینش سخن می‌گوید.

جشنواره بین‌المللی فیلم «کازان» با هدف تبادل تجربیات فرهنگی، هنری و سینمایی، با شعار «گفت‌ و گوی فرهنگ‌ها و فرهنگ گفت و گوها»، با حضور شخصیت‌های سینمایی و کارگردانان پنج قاره جهان و با نمایش آثار بلند سینمایی، فیلم‌های مستند و انیمیشن و برگزاری برنامه‌های جنبی، در روزهای ۵ تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۴ تا ۱۹ شهریور ماه امسال) در روسیه برگزار شد.

امتیاز شما