امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

افزایش برنامه سازی با هدف آگاهی بخشی در شبکه استانی زنجان

مشاهده ۱۵۲
۱۴۰۰/۰۶/۲۲- ۱۵:۱۰

در نشست مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان با مدیرکل صدا و سیمای استان درباره چگونگی ارتقای کیفیت کالا و خدمات در جامعه و فرهنگ سازی به منظور آگاهی بخشی در خصوص توجه به استانداردها گفت و گو و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، لطیفی، مدیرکل مرکز در این نشست گفت: استاندارد سازی بدین جهت حائز اهمیت است که باید تمام کالاها در تمام حوزه‌ها به صورت استاندارد عرضه شود و در این مسیر تمام کالاهایی که مردم دریافت می‌کنند، باید مشمول استانداردها قرار گرفته و از سوی دیگر اداره استاندارد نیز باید با بازرسی‌های دوره ای خود به این مهم دقت و جدیت بیشتری نشان دهند. لطیفی افزود: استاندارد از نقش و اهمیت ویژه ای در زندگی روزمره مردم برخوردار است و فرهنگ سازی و ترویج استاندارد در جامعه می تواند آگاهی مردم را نسبت به این مقوله افزایش داده و در نهایت با تبدیل این آگاهی به مطالبه عمومی منجر به ارتقای کیفیت کالا و خدمات در جامعه شود. وی تصریح کرد: باید فعالیت ها و اقدامات اداره کل استاندارد برای مردم تبیین شود چون تعامل بین اداره کل استاندارد و دستگاه‌های اجرایی زمینه ساز تحقق و تبلور هر چه بیشتر و مؤثرتر استاندارد در جامعه خواهد شد. مدیرکل شبکه استانی زنجان در ادامه از آمادگی رسانه استانی به منظور انعکاس خدمات این سازمان و تولید برنامه‌های آگاهی بخش با مشارکت استاندارد و تحقیقات صنعتی استلان خبر داد.

اشکانی پور، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان هم با قدردانی از توجه صدا و سیما به مقوله حساس استاندارد، گفت: اداره کل استاندارد خود را مکلف می‌داند که برای تحقق اهداف در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، حمایت خود را از واحدهای تولیدی به منظور اخذ نشان استاندارد و تولید با کیفیت بالا بیش از هر زمان دیگری تداوم بخشد. اشکانی پور افزود: سلامت آحاد جامعه، خط قرمز استاندارد است و در این خصوص با هیچکس تعارف نداریم، ضمن اینکه وظیفه خود می‌دانیم در کنار کسانی که برخلاف تمام مشکلات موجود در خط مقدم تولید و خدمت صادقانه ایستاده‌اند، بایستیم و هر آنچه در توان داریم به کار ببندیم. وی همچنین موفقیت طرح های استاندارد اجباری را منوط به همراهی آحاد مردم دانست و تأکید کرد: فرهنگ سازی لازم زمینه توفیق در طرح هایی است که به نفع مردم بوده و سلامت آنها را تضمین می‌کند و در این میان نقش صدا و سیما به عنوان گسترده ترین رسانه عمومی‌ کشور مهم و بی بدیل است.

امتیاز شما