امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

حکایت «حدیث فراق» در رادیو قم

مشاهده ۱۵۵
۱۴۰۰/۰۷/۲۰- ۰۹:۱۹

همزمان با سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام ویژه برنامه زنده «حدیث فراق» از رادیو قم پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه در سالروز شهادت جانسوز حضرت امام حسن عسکری علیه السلام با هدف معرفی شخصیت والای آن حضرت  در دو قسمت صبحگاهی و عصرگاهی تقدیم شنوندگان می‌شود.

امام حسن عسکری علیه السلام از تولد تا شهادت، وجه تسمیه نام عسکری، بررسی سیره رفتاری و اخلاقی ایشان در زندگی فردی و اجتماعی و بیان روایاتی از سیره و شخصیت ایشان و تشریح دوران پس از شهادت آن امام همام و آغاز غیبت صغری از جمله موضوعات برنامه «حدیث فراق» است.

همچنین تبیین تلاش های امام حسن عسکری علیه السلام در آماده سازی جامعه برای غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه با کارشناسی استادان تاریخ اسلام از حوزه و دانشگاه، بخش کتابشناسی و معرفی کتاب هایی در زمینه زندگی امام حسن عسکری علیه السلام، گزارش از مسجد مقدس امام حسن عسکری علیه السلام در مرکز شهر قم که به فرمان مبارک آن حضرت بنا شده است، ارتباط تلفنی و استودیویی با مراکز استان‌ها، اطلاع رسانی از مراسم و آیین‌های روز شهادت در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران از دیگر موضوعات و بخش های این برنامه است.

ویژه برنامه «حدیث فراق» به تهیه کنندگی حسن نوروز زاده و محسن صباغ زاده، گویندگی مریم فرهادی و علیرضا مهدیزاده، نویسندگی الهام مهرآئین و زبیده جعفری و گزارشگری قائم خانی و شهاب الدین اشرفی تولید و پخش می‌شود.

شنونده «حدیث فراق» در روز جمعه ۲۳ مهر ماه در دو بخش ۱۲۰ دقیقه‌ای ساعت ۹ و ۱۶ از رادیو قم باشید.

امتیاز شما