امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

آثار گراهام گرین در «هزار توی داستان» رادیو نمایش

مشاهده ۱۵۹
۱۴۰۰/۰۸/۰۹- ۱۳:۱۳

برنامه «هزار توی داستان» رادیو نمایش، این هفته به آثار گراهام گرین، رمان‌ نویس، نمایشنامه‌ نویس، فیلمنامه نویس، منتقد ادبی و سینمایی و نویسندهٔ پرکار داستان‌ های کوتاه می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، گرین یکی از بزرگ‌ترین نویسنده‌های انگلیسی‌زبان در قرن بیستم است. او در سال ۱۹۶۷ نامزد جایزه‌ نوبل ادبیات شده بود، همچنین جایزه‌ یادبود تیت‌ بلاک را برای رمان «جان کلام» و جایزه‌‌ هاثورن را برای رمان «قدرت و جلال» در سال‌های ۱۹۴۱ و ۱۹۴۹ از آن خود کرده بود. رمان «قدرت و جلال» در سال ۲۰۰۵ نیز از سوی مجله‌ تایم به عنوان صد رمان برتر انگلیسی‌زبان معرفی شد.

گراهام گرین تقریبا تمام قرن بیستم را زیست و شاهد وقایع سیاسی بسیار مهمی از جمله جنگ های جهانی اول و دوم و جنگ سرد بود.  او که در سازمان اطلاعات و امنیت بریتانیا کار می‌ کرد، به بسیاری از نقاط دوردست جهان سفر کرد و به واسطه این سفرها به جاهایی عجیب و غریب، تصاویری ماندگار برای داستان‌های خود خلق کرد و ردی از همه این مکان‌ ها را در آثارش ثبت کرد، به طوری که مکان داستان‌ هایش به «گرین‌ لند» مشهور شد.

از بیشتر آثار گرین از جمله «قدرت و جلال» «مرد سوم»، «آمریکایی آرام»، «صخره برایتون» و «مرد سوم» فیلم و سریال نیز ساخته شده است.

در برنامه «هزارتوی داستان» پنجشنبه 13 آبان ساعت 21، بهناز بستاندوست داستان «یک روز بازیافته » نوشته  گراهام گرین  را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر می‌پردازند.

گویندگی زندگینامه گرین را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی برنامه «هزارتوی داستان» برعهده ژاله محمدعلی است.

امتیاز شما