امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

از نشست سران متفقین تا به قدرت رسیدن کریمخان زند در «سرزمین من»

مشاهده ۱۳۹
۱۴۰۰/۰۹/۰۶- ۱۰:۴۳

مجله رادیویی «سرزمین من» رادیو فرهنگ، به بررسی نشست سران متفقین، به قدرت رسیدن کریمخان زند، اهمیت تزریق نوبت دوم واکسن کرونا و موضوعات متناسب با روز می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سرزمین من» روز شنبه ۶ آذر، به قدرت رسیدن کریم خان زند را بررسی می‌کند.
بی‌تردید یکی از مؤثرترین افراد در عمران شیراز کریم‌خان زند است که در دوران فرمانروایی خود، نه تنها به نیکنامی‌ و رعیت‌پروری شهره است، بلکه بی‌تردید از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین افرادی است که در عمران شیراز نقش داشته است.
در بخشی دیگر از برنامه که به معرفی اماکن تاریخی می‌پردازد، به سراغ مجموعه بازار وکیل شیراز می رویم. در آیتم کنکاش تاریخی به واقعه نشست سران متفقین در تهران پرداخته می‌شود.
کنفرانس تهران(با اسم رمز یوریکا) با شرکت وینستون چرچیل، فرانکلین دلانو روزولت و ژوزف استالین از ۶ تا ۹ آذرماه ۳۲۲ (۲۸ نوامبر تا ۱ دسامبر ۱۹۴۳) به صورت سرّی و محرمانه در سفارت شوروی در تهران، پایتخت ایران برگزار شد. این کنفرانس در پی کنفرانس قاهره و پیش از کنفرانس‌های پوتسدام و یالتا برگزار شد. هدف کلّی همهٔ این کنفرانس‌ها توافق دربارهٔ چهرهٔ جهان پس از پایان جنگ جهانی دوم بود. استقلال و تمامیت ارضی ایران با صدور اعلامیه‌ای در پایان کنفرانس تضمین شد.
اهمیت تزریق نوبت دوم واکسن کرونا، آیتم دیگر برنامه «سرزمین من» است که امروز می‌شنوید.
برنامه «سرزمین من» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که به تهیه کنندگی امیررضا راز ساعت 13روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌ شود.

امتیاز شما