امروز جمعه  ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

رونمایی از تولیدات جدید شبکه استانی گیلان به یاد دلیرمردان دوران دفاع مقدس

مشاهده ۱۱۳
۱۴۰۰/۰۹/۰۹- ۰۸:۴۲

در آیینی با حضور فرمانده سپاه قدس استان گیلان از پویانمایی «پرواز دوگاهه» و مجموعه «ستارگان خاک» با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دو اثر زیبا از صداوسیمای گیلان که یکی تصویرگر زندگی خلبان شهید علی اقبالی دوگاهه و دیگری معرف گلزار شهدای استان است؛ جایی که دلیرمردان و قهرمانان این آب و خاک در آن آرمیده اند.

باقرزاده، مدیرکل صداوسیمای استان در این آیین با اشاره به نقش مهم و ممتاز رزمندگان استان در عرصه حماسه و ایثار دوران جنگ تحمیلی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حماسه آفرینی رزمندگان استان و انتقال آن به نسل های جوان و نوجوان از اهداف اصلی شبکه استانی گیلان است.

سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس استان نیز با اشاره به جایگاه صداوسیما در عرصه فرهنگ سازی اظهار داشت: صداوسیما نقش مهمی در بازگو کردن رشادت ها و جانفشانی‌های رزمندگان در قالب برنامه‌های گوناگون دارد.

پویانمایی «پرواز دوگاهه» در قالب موشن کمیک و در یک قسمت 10 دقیقه ای ویژه خلبان سرافراز دفاع مقدس، شهید علی اقبالی دوگاهه تهیه شده است. این خلبان سرافراز در ماموریتی پس از سقوط هواپیما و دستگیریش، به دستور مؤکد صدام _ به دلیل ضربات مرگباری که به نیروهای عراقی وارد آورده بود _ با طناب به دو جیپ بسته شد و بدنش را به دو نیم کردند، آنگاه نیمی را در گورستان محافظیه شهر نینوا و نیمه دیگر آن را در قبرستان زبیر شهر موصل به خاک سپردند.

مجموعه «ستارگان خاک» نیز نماهنگی یک دقیقه ای است که در 15 قسمت با استفاده از تصاویر هوایی و گرافیک و ترکیبی از تصاویر مزار شهدا و صحنه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس، یاد و نام سرداران شهید دفاع مقدس و مدافع حرم را گرامی و زنده نگه می دارد.

تصاویر

امتیاز شما