امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ویژه برنامه های شبکه گیلان در یکصدمین سالروز بزرگداشت نهضت جنگل
ویژه برنامه های شبکه گیلان در یکصدمین سالروز بزرگداشت نهضت جنگل

بازشناسی و تبیین نهضت جنگل در مبارزه با استعمارگران

مشاهده ۱۹۸
۱۴۰۰/۰۹/۰۹- ۱۰:۲۲
تعداد بازدید:198

صداوسیمای گیلان در قالب برنامه‌های مختلف، یادآور مبارزات و سلحشوری های میرزا کوچک جنگلی و یارانش در مقابله با استبداد و استعمار و قطع دست بیگانگان از کشور می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، باقرزاده، مدیرکل صداوسیمای گیلان در خصوص جایگاه میرزا کوچک جنگلی و نهضت جنگل گفت: جنبش جنگل به رهبری روحانی مبارز، «میرزا کوچک جنگلی» بعد از نهضت مشروطه خواهی، یکی از مردمی ترین نهضت های محلی ایران است که خواستار قطع دست بیگانگان از کشور و استقلال و سربلندی ایران بود. باقرزاده با تاکید بر لزوم نهادینه کردن اقدام انقلابی میرزا، یکصدمین سالروز بزرگداشت نهضت جنگل را فرصتی برای بازشناسی افکار و اهداف رهبر این نهضت و یارانش و معرفی الگویی ایرانی با خودسازی و دگر سازی و با هم بودن برای نسل جوان دانست و افزود: صدا و سیمای گیلان نیز به همین مناسبت برنامه‌هایی تهیه و تدارک دیده است. 

به همین منظور معاونت صدای گیلان ویژه برنامه «شب های ایران» را با محوریت نهضت جنگل برای پخش از شبکه سراسری رادیو آماده کرده است. تهیه و ارسال گزارش از برنامه‌های گرامیداشت سالروز میرزا در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه و ارسال به شبکه‌های سراسری و تهیه برنامه ویژه سالروز شهادت میرزا از مزار آن روحانی شهید نیز در جدول پخش برنامه‌های این معاونت قرار دارد. برنامه‌های «صبح به خیر گیلان»، «گیلانه»، «شهرما» و دیگر برنامه‌های روزانه نیز به موضوع نهضت جنگل می‌پردازند. پخش نمایش های «یاران میرزا» و  «راه جنگل» هم هر یک در دو قسمت 30 دقیقه ای و پخش برنامه‌های ترکیبی و مستند از رادیو گیلان نیز برای این روز پیش بینی شده است.

معاونت سیمای گیلان هم «صبح تازه» را از محل خانه تاریخی میرزا کوچک پخش خواهد کرد و با بازسازی حضور میرزا در خانه اش با حضور بازیگر نقش میرزا کوچک در کنار مجریان و حضور کارشناسان، رویکرد نوینی در خوانش ارزش های نهضت میرزا و شخصیت این شهید بزرگوار خواهد داشت.

همچنین در قالب برنامه ترکیبی «میرزای ایران» 40 ارتباط با شبکه‌های سراسری و استانی در روزهای 10 و 11 آذر برای نخستین بار در سیمای گیلان برنامه ریزی شده است. تولید 4 «نماهنگ فاخر» به سه زبان، اجرای مشترک یک برنامه ویژه با شبکه یک سیما، تولید و پخش تیزر ویژه گرامیداشت شهادت میرزا، تولید دو قسمت مستند فاخر، تولید دو قسمت فیلم داستانی کوتاه با همکاری شهرداری رشت به نام های «مهمان نا خوانده» و «شغال»، تولید 6 قسمت ویژه برنامه ترکیبی «الا تی تی» که سه برنامه از استودیو و سه برنامه از خانه میرزا کوچک جنگلی و به صورت اجرای مشترک با شبکه شما و چند مرکز استانی پخش خواهد شد، تولید 4 قسمت ویژه برنامه «میزگرد تبیینی» با حضور مفاخر ملی و استانی، پوشش تلویزیونی «یادواره‌ها» و مراسم استانی پیش بینی شده در ستاد یادواره با حضور میهمانان کشوری، پخش تولیدات تامینی شامل گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب، مستند، سرود، موسیقی، نمایش و...از دیگر اقدامات معاونت سیما به همین مناسبت است.

معاونت خبر این رسانه نیز با تهیه و پخش گفت و گوی ویژه خبری با موضوع 11 آذر، سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی با حضور مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس و یکی از استادان دانشگاه، گزارش ویژه خبری با موضوع بررسی ابعاد شخصیت میرزا کوچک و نقش مهم این نهضت در استبداد و استکبار ستیزی، گزارش خبری رادیویی و تلویزیونی و پوشش رویدادهای خبری با موضوع بزرگداشت نهضت جنگل و تولید محتوا، به این رویداد مهم تاریخی کشورمان می‌پردازد.

 معاونت فضای مجازی هم با تهیه و پخش موشن گرافی، نماهنگ، پوستر، اینفوگرافی و معرفی تولیدات صداوسیما با موضوع نهضت جنگل به یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی می‌پردازد و از اهمیت جایگاه نهضت جنگل می‌گوید.

 

تصاویر

امتیاز شما