امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه های سیمای سهند به مناسبت شهادت حضرت صدیقه کبری(س)

مشاهده ۱۴۶
۱۴۰۰/۱۰/۱۵- ۱۲:۱۳

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها با برنامه‌های مختلفی در خدمت مخاطبان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای سهند علاوه بر اینکه برنامه‌های روتین خود را به صورت ویژه با موضوع شهادت آن حضرت به روی آنتن می‌برد، ویژه برنامه‌های مختلفی را هم روی آنتن می‌برد.

 «خیرالنساء» عنوان یکی از این ویژه‌هاست که به تهیه کنندگی علی بصیری در سه قسمت 40 دقیقه ای پخش می‌شود. در این ویژه برنامه حجج اسلام نوبری، حسینی، نظری، نوین از کارشناسان حوزه علمیه حضور دارند و درمورد سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه، زندگی و جایگاه ایشان در روایات و احادیث، نقش ایشان در دفاع از ولایت، زندگی سیاسی و اجتماعی آن حضرت و .. بررسی می‌شود.

همچنین نسیمی، جابری، شکوهی از مادحین اهل بیت علیهم السلام و شعرای اهل بیت باقریان، حسین نیا و ... در این برنامه به مرثیه سرایی و عزاداری، و شعرخوانی درخصوص دخت رسول اکرم (ص) اسوه مقاومت و مظلومیت می‌پردازند.

خانواده‌های شهدای حرم عباس عبداللهی، حامد جوانی، اکبر زوار جنتی هم در این برنامه دعوت شده اند تا اندکی از تاثیر زندگی سراسر نور و برکت و شهادت مظلومانه بی بی فاطمه زهرا بر زندگی شهدای راه اسلام به ویژه مدافعین حرم صحبت کنند.

رادیو آذربایجان شرقی هم در شب شهادت صدیقه طاهره «یاس نبی» را به تهیه کنندگی پورنجف و گویندگی کاظمی ساعت 21:30 به مدت 90 دقیقه برای مخاطبان دلشکسته و عزادار خود پخش می‌کند.

همچنین این رادیو با ویژه برنامه «صحن کوثر» از رادیو زیارت ساعت 9 تا 11 و برنامه «آخشاملار» ساعت 18 تا 19 شنوندگان خود را در اقصی نقاط کشور همراهی می‌کند.  

رادیو برون مرزی تبریز هم در شب و روز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها برنامه‌های گوناگونی را برای مخاطبان خود در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز در نظر گرفته است که می توان به «مشکات»، «عائله»، «ویلایت شهیده سی»، «چراغ»، «وارلیق آناسی»، «قیزیل سقاخانا» و... اشاره کرد. در این برنامه‌ها از موضوعاتی مانند زندگی و شهادت حضرت فاطمه، فاطمه الگوی زن مسلمان، نقش زن در خانواده و تاسی به زندگی حضرت فاطمه(س) در خانواده، ولایتمداری آن حضرت و دفاع از امام زمان خویش، مداحی و عزاداری ، پخش پیامها و تلفنهای مخاطبان آذری زبان، بررسی اشعار فولکلور عاشیقی و بایاتی آذربایجان، فرمایشات مقام معظم رهبری در گرامیداشت مقام بانوی دو عالم و .. با مخاطبان خود سخن می‌گویند.

 

امتیاز شما