امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

گلستان میزبان 27 جشنواره بین المللی قرآن و حدیثی المصطفی کشور

مشاهده ۱۵۱
۱۴۰۰/۱۰/۱۵- ۱۴:۳۴

مدیرکل امور قرآنی و حدیثی جامع المصطفی العالمیه کشور با مدیرکل صداوسیمای استان گلستان گفت وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این دیدار که  معاونین فرهنگی و پشتیبانی دانشگاه «جامع المصطفی العالمیه» در استان گلستان نیز حضور داشتند، مدیرکل صدا و سیمای گلستان با بیان اهمیت فعالیت حول محور قرآن و پرورش قاریان و حافظان و توجه ویژه به نقش قرآن در تدریس و منبر، گفت: آن چه در حوزه قرآن کریم و معرفی این کتاب نورانی و آسمانی انجام می‌شود، عمدتاً ناظر بر فعالیت شکلی و روبنایی امور مرتبط با قرآن کریم است.

منتظرحجت با تأکید بر اینکه برای ایجاد زیربنا و زیرساخت در جامعه، نیاز به کار عمیق و همگانی است که رسانه ملی و استانی در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد گفت: راهکارهای عملی تحقق وحدت اسلامی مقدمه‌ای برای شکل گرفتن تمدن نوین اسلامی است. اگر مسلمانان وحدت را در میان پیروان مذاهب مختلف اسلامی ایجاد کنند، این وحدت خود به خود منجر به تمدن بزرگ اسلامی می‌شود و در نهایت ما یک جامعه پیشرفته و متعالی خواهیم داشت که خیر و برکات آن جامعه برای همه مردم مسلمان خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیمای گلستان تصریح کرد: قطعاً این جشنواره‌ها نقش مهمی در نمایش همت و جدیت ایرانیان به قرآن دارد. برای پوشش حداکثری و انعکاس آن به گوش جهانیان تمام تلاش و ظرفیت خود را به کار می‌گیریم.

در ادامه مدیرکل امور قرآنی و حدیثی جامع المصطفی العالمیه کشور با قدردانی از مدیرکل صدا و سیمای گلستان برای تعامل خوب با دانشگاه جامع المصطفی العامیه گفت: توسعه قرآن کریم از اهداف راهبردی و عالیه جامعه المصطفی العالمیه در دنیا است و این جشنواره هم به همین منظور برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: ارتقای توانمندی آنان در حوزه‌های قرآنی و اهل‌بیت (س) می‌تواند موجب تعدیل تنش‌ها در کشورهای اسلامی و سطح جهان شود و از رسانه ملی و استانی خواستار پوشش حداکثری این حرکت ارزشمند هستیم. وی افزود: با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی با حضور طلاب غیرایرانی همزمان با روز مبعث حضرت رسول اکرم(ص) 10 اسفند درگلستان برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

تصاویر

امتیاز شما