امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

«قربانیان آب» حماسه رشادت های کربلای 5 را روایت می کند

مشاهده ۱۸۳
۱۴۰۰/۱۰/۱۹- ۱۲:۵۳

«سو قوربانلاری» ( قربانیان آب ) در صدا و سیمای آذربایجان شرقی از رشادت فرزندان ایران اسلامی در سالگرد عملیات کربلای 5 می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مستند که عباس احمدزاده تهیه کنندگی آن را برعهده دارد از رزمندگان و فرماندهان حاضر در عملیات کربلای 5 دعوت به عمل آمده و بیننده‌های شبکه سهند بی واسطه و مستقیم ناگفته‌هایی از این عملیات غرور آفرین را به تماشا می نشینند.

عملیات کربلای 5 دو هفته بعد از کربلای 4 که مقدمه ای برای اجرای عملیات اصلی بود، شب 19 دی سال 1365 و از کانال پرورش ماهی آغاز شد. هدف این عملیات بازپس گیری بخشی از خاک میهن اسلامی و پیشروی به سمت بصره بود. در این عملیات دلاورمردان ایران جانفشانی‌ها و رشادت های بی نظیر از خود نشان داده و توانستند به بسیاری از اهداف عملیات دست یافته و ضربات سنگینی بر دشمن بعثی وارد آورند.

در این مستند از یادگاران جبهه و جنگ و سرافرازان حاضر در این عملیات مانند یعقوب میرزایی، حسن روح روان، ابراهیمی مطلق، فریدونی، لطفی و...  دعوت کرده تا با بیان خاطرات خود دل های مخاطبان را با خود به روزهای مقدس دفاع و غیرت ببرند.

همچنین پخش تصاویر آرشیوی از صحبت های فرماندهان و رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل بخش دیگری از این مستند تلویزیونی است. این برنامه به تهیه کنندگی و کارگردانی احمدزاده روزهای 18 و 19 دی در دو قسمت 45 دقیقه ای از سیمای استانی سهند پخش می‌شود.

امتیاز شما