امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
دهه کرامت
دهه کرامت

از «بانوی آفتاب» تا «شمس و قمر» در قاب صدا و سیمای گلستان

مشاهده ۲۰۱
۱۴۰۱/۰۳/۱۱- ۱۳:۵۱
تعداد بازدید:201

همزمان با حلول ماه ذی القعده و آغاز دهه کرامت صدا و سیمای گلستان ویژه برنامه‌های «بانوی آفتاب»، «آسمان هشتم» و « شمس و قمر»را برای این روزها تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ «بانوی آفتاب» و «آسمان هشتم» کاری از سیمای گلستان و « شمس و قمر» کاری از رادیو گلستان از اول ماه ذی القعده تا ولادت با سعادت امام هشتم شیعیان برای مخاطبان همیشه همراه پخش می‌شود.

«بانوی آفتاب » در شب میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) از 10 تا 12 خرداد و «آسمان هشتم» ویژه ولادت حضرت امام رضا (ع)، امام هشتم شیعیان جهان از 17 تا 20 خرداد به تهیه کنندگی و کارگردانی علیرضا کلانتری به صورت زنده با بخش های مختلفی از جمله با محوریت حضور کارشناسان مذهبی و بیان سبک زندگی رضوی  و تربیت اسلامی از نگاه ائمه و امام رضا (ع)، ارتباط مستقیم با مراکز قم و مشهد مقدس و پوشش جشن‌های حرم رضوی، پخش گروه سرود و تواشیح، دعوت از هنرمندان گلستانی، دختران نمونه و مدیحه سرایان استان، گزارشات مردمی و ... از ساعت 21:00 به مدت 75 دقیقه با بخش‌های شاد و متنوع این ایام را گرامی می‌دارد.

برنامه « شمس و قمر » را به تهیه کنندگی عباس رسول آبادی، از میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت امام رضا(ع) با ساختار مستند گزارشی با بخش هایی همچون گفت و گو با اقوام گلستان در خصوص خاطرات سفر به مشهد الرضا و قم، گفت و گو با شاعران و خوانندگان بومی و محلی استان، دعوت از کارشناسان و علمای اهل تشیع و اهل تسنن در خصوص شخصیت و کمالات این دو بزرگوار، گفت و گو با خدام افتخاری که در گلستان هستند، معرفی بقاع متبرکه استان و زائرسرای حضرت در استان، این برنامه در 10 قسمت 30 دقیقه ای با گزارشگری و صدابرداری عباس رسول آبادی از رادیو گلستان تقدیم شنوندگان همیشه همراه می‌شود.

رادیو گلستان سه ویژه برنامه « دل آوا»، « ردیف ارادت » و «مشاعره» را برای این دهه تدارک دیده است. ویژه «برنامه دل آوا» به تهیه کنندگی مجتبی طالبی در 10 قسمت 15 دقیقه ای  با معرفی دختران نمونه، مدافعان سلامت و دعوت  از شعرا و نویسندگانی که در بحث حضرت امام رضا (ع) شعر و کتاب هایی را به نگارش در آورده اند و با حضور کارشناس مذهبی و ... روی آنتن می رود.

«ردیف ارادت» برنامه ۱۵ دقیقه ای که ویژه این ایام از رادیو گلستان به تهیه کنندگی علی نصرالله پور با دعوت از خوانندگان که در باب امام رضا علیه السلام و ائمه اطهار خوانندگی کردند؛ به معرفی خوانندگان و ترانه‌های آنها پرداخته می‌شود . پخش آنونس و آرم استیشن‌های ویژه احمدبن موسی از دیگر برنامه‌های رادیو در این دهه است . برنامه «مشاعره» به تهیه کنندگی محسن بنیامین در شب میلاد امام رضا (ع) با حضور چند شاعر که به مشاعره و شعرخوانی در وصف آن حضرت می‌پردازند با حال و هوایی شاد تقدیم شنوندگان همیشه همراه گلستانی می‌شود.

امتیاز شما