امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

برگزاری دومین نشست هم اندیشی "شیر مدرسه مطالبه ملی" در رادیو

مشاهده ۲۷۸
۱۴۰۱/۰۳/۲۵- ۱۲:۲۸

با حضور شاهید مظفری قائم مقام معاون صدا، صدیقه اعتماد سعید مدیر رادیو سلامت، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط و اساتید و فرهیختگان، دومین نشست هم اندیشی شیر مدرسه مطالبه ملی در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی ؛ در این مراسم  شاهید مظفری قائم مقام معاون صدا با بیان نقش راهبردی رسانه گفت: یکی از رسالت های ذاتی رسانه این است که نیاز های عمومی مردم را دنبال کند و به آنها بپردازد.


مظفری افزود: مسئله شیر، خصوصا شیر مدارس در مناطق محروم نه تنها موضوع مورد توجه ما، بلکه دغدغه عمومی مردم بوده و مساله حیاتی یک جامعه است. اگر ما بخواهیم نسل باطراوتی داشته باشیم و با کاهش بسیاری از بیماری‌ها همراه شویم که برای مجموعه دولت و مردم کم هزینه باشد، این مساله جزو اولویت های اولیه قرار دارد؛ چرا که فرهنگ‌سازی در این زمینه جزء ضرورت ها و دغدغه‌های اصلی شبکه‌های صدا و سیما قرار دارد.

 وی با اشاره به ضرورت ایجاد قرارگاه رسانه ای گفت: برای رسیدن به این تراز نیازمند قرارگاه رسانه ای هستیم از این رو رادیو سلامت  به لحاظ پیشینه تخصصی که  دارد، می تواند با ایجاد همگرایی بین همه بازیگران این حوزه؛ اعم از تو لید کنندگان، متولیان و افرادی که به نوعی این شاخص‌ها را تعیین می‌کنند، پیگیری‌های لازم را انجام دهد و با کمک خود مردم یک مطالبه گر جدید باشد. 

وی خاطر نشان کرد: رسانه می تواند نیاز به فرهنگ‌سازی را چه در بلند مدت و چه در کوتاه مدت مرتفع سازد . معاونت صدا نیز با محوریت رادیو سلامت این موضوع را به عنوان یک دغدغه سازمانی مورد پیگیری قرار می دهد و اجزای مختلف سازمان دست به دست هم می دهند تا بسته‌های رسانه ای خوبی طراحی شود و یقین دارم با توجه به تجربیات گذشته که رادیو سلامت دارد به نتیجه خواهیم رسید.

توزیع شیر در مدارس، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است

در این مراسم دکتر اعتماد سعید مدیر رادیو سلامت با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف گفت: یکی از محورهای توسعه کشورها بحث انسان سالم است که در حقیقت باید از نظر امنیت و ایمنی غذایی به آن توجه کرد. سیاستگذاران و مسئولین اجرایی باید توجه داشته باشند که اگر به یک سری از زیرساخت های توسعه ای که در حقیقت برای سلامتی انسان لازم است توجه نکنند، هزینه‌ها افزایش می یابد. 

وی افزود: در تحقیقات علمی مشخص شده که مصرف لبنیات خصوصاً شیر از دوران کودکی می تواند در افزایش ضریب هوش کودکان و رشد آنها موثر باشد.

اعتماد سعید گفت: با توجه به اینکه ما طرح شیر مدرسه را از سال‌های قبل شروع کرده بودیم ولی به علت مسائل اقتصادی و شیوع کرونا این طرح کمرنگ شد. ولی هدف این جلسه به گونه ای است که سیاست‌گذاران دوباره بحث شیر مدرسه خصوصاً در مناطق کم برخوردار که امکان ممکن خرید برای خانواده‌ها کمتر است را در نظر بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: ما از  خیرین سلامت دعوت می‌کنیم تا در این طرح مشارکت کنند و  دستگاه‌های اجرایی مرتبط  به عنوان یک مسئولیت اجتماعی به آن نگاه کنند و اصلا به عنوان هزینه به طرح شیر مدرسه نگاه نکنند.

مدیر رادیو سلامت گفت: این مساله یک سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است ؛ زیرا اگر ما بتوانیم تغذیه مناسبی برای کودکان داشته باشیم، قطعاً در آینده کشور سالمتری خواهیم داشت.

 وی ادامه داد: ما از سازمان‌های مختلفی همچون وزارت آموزش و پرورش،  وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور، انجمن تحقیقات تغذیه دانشگاه تهران اساتید برجسته و سرشناس  و سایر افراد و بخش ها دعوت کردیم تا همکاری کنند. در معاونت صدا  شبکه رادیو سلامت به عنوان معین این کار تعیین شد و  شبکه‌های رادیویی ایران، تهران، اقتصاد، ورزش و جوان هم به این طرح کمک می‌کنند. 

در این مراسم افرادی همچون محمد حسین عزیزی رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران، اعضای پویش کیفیت محصولات غذایی، شهریار صفاری عضو هیئت مدیره انجمن دامداران، وحید مفید عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی، مهندس سلیمانی مدیرعامل صنایع لبنی، دکتر گلبن سهراب معاون انستیتو تحقیقات تغذیه، مهندس پایداری مدیرعامل لبنیات میهن، محمد مهندس مدیرعامل صنایع شیر، دکتر اعظم گودرزی سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، محمد رضا ولی زاده سرپرست اولیا مربیان وزارت آموزش و پرورش، دکتر برومند فر مدیر کل نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی، عزیزالله کمال زاده دبیر کمیته ملی شیر مدارس، علی اکبریان مغاری مدیر تحقیقات و طراحی محصول شرکت صنایع شیر ایران و کارشناسان برجسته دیگر دعوت شده و به بیان دیدگاه و نظرات و گزارشات کارشناسی پرداختند.

امتیاز شما