امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

همه چیز درباره نغمه «آمده ام ای شاه پناهم بده» در رادیو صبا

مشاهده ۲۱۰
۱۴۰۱/۰۴/۰۸- ۱۳:۱۰

برنامه «پیش پرده» با مرور آثار مرحوم کریم‌خانی به گرامیداشت یاد و خاطره این شاعر آیینی مذهبی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «پیش پرده» با مروری بر ماندگارترین و خاطره‌سازترین موسیقی‌های مربوط به برخی برنامه‌ها و آثار سینمایی و تلویزیونی همراه مخاطبان رادیو صبا می‌شود.
این برنامه روز پنجشنبه ۹ تیر به مناسبت سالروز شهادت امام محمد تقی علیه السلام و درگذشته مرحوم محمد علی کریم‌‌خانی خواننده پیشکسوت آثار آیینی و مذهبی به صورت ویژه همراه مخاطبان می‌شود.
سیامک احمدی پور تهیه کننده برنامه گفت: «پیش پرده» روز پنجشنبه با توجه به درگذشت استاد کریم خانی در این هفته با مروری بر آثار و نغمات ایشان به گرامیداشت یاد و خاطره خواننده پیشکسوت آثار آیینی مذهبی می‌پردازد.
در این برنامه در گفتگوی کوتاه با بهمن کریم‌خانی پسر بزرگتر استاد درباره روزهای آخر زندگی استاد کریم‌خانی می‌شنویم.
وی افزود: مرحوم مغفور کریم‌خانی با نوای گرم و زیبای خود در قطعه «آمده‌ام ای شاه پناهم بده»، سال‌ها آرامش‌بخش دلدادگان و درماندگان کوی رضا و پناهِ دلتنگی محبان این امام رئوف بود و سبب شکستن بغض‌ آنان و جاری شدن اشک‌شان می‌شد.
پیش پرده روز پنجشنبه به بررسی همین نغمه آشنا و خاطره انگیز مرحوم کریم‌خانی می‌پردازد. در این برنامه درباره تولید و منشا این نغمه از زبان خود استاد می‌شنویم.
احمدی پور در آخر گفت: امیدوارم که این برنامه ادای دینی به هنرمند آیینی باشد که در خیلی از روزها صدای ایشان حال دل ما را دگرگون کرده است.
«پیش پرده» به تهیه کنندگی سیامک احمدی پور و با اجرای علیرضا سعیدی روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۵:۳۰ راهی آنتن صبا می‌شود.

امتیاز شما