امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تبیبن فرهنگ ایرانی در مشاور

مشاهده ۲۹۰
۱۴۰۱/۰۵/۰۳- ۱۶:۴۳

جهان ایران را به فرهنگ و تمدنش می‌شناسد و ما باید فراتر از کشورهای دیگر به ارتباطات فرهنگی با جهان معاصر بیندیشیم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، هم­زمان با برگزاری "همایش رایزنان فرهنگی در تهران"، برنامه­ ی این هفته­ ی "مشاور شبکه جام جم" میزبان "دکتر محمدرضا بهمنی خدنگ" معاون توسعه­ ی همکاری­ های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی‌بود. مهمان برنامه، از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی‌به منزله ­ی قرارگاه اقتدار فرهنگی بین ­المللی ایران یاد کرد و رایزنان فرهنگی را تجسم این سازمان در خارج از کشور دانست.

وی در آغاز برنامه با تأکید بر توجه توأمان به ظرفیت­های دولتی و ظرفیت­های مردمی‌گفت: سازمان متکفل این امر و مسئول هماهنگی این ظرفیت­ها در خارج کشور است. قلمرو فعالیت رایزنان فرهنگی قلمروی به گستره­ی فرهنگ کشور است و فرهنگ از دیدگاه ما از آداب و رسوم، اندیشه و تفکر آغاز می­شود و تا حرکت به سمت خدمات و محصولات فرهنگی در حوزه­ی سینما، صنایع دستی ، گردشگری، حوزه­های تمدنی و موارد مشابه ادامه پیدا می ­کند.جهان ایران را به فرهنگ و تمدنش می­ شناسد و از این جهت مهم است که ما فراتر از کشورهای دیگر به ارتباطات فرهنگی بیندیشیم.

در برنامه­ ی مشاور یکشنبه دوم مرداد، چند تن از هم­ میهنان مقیم خارج کشور در تماس تلفنی از فرانسه و پاکستان، مواردی از فعالیت­های رایزنی فرهنگی در کشور محل سکونت خود را برشمردند و درخواست­ها و پیشنهادهای خود را مطرح کردند. سپس با پخش گزارشی از همایش رایزنان فرهنگی در تهران، گفتگوی مجری برنامه با دکتر بهمنی از سر گرفته شد.

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فعالیت­هایی چون "اجتماعی ­سازی گفتمان امت اسلامی" و "افزایش سهم ایران در بازار صنایع فرهنگی" را بخشی از فعالیت­های گسترده­ای اعلام کرد که در دستور کار این سازمان قرار گرفته­است. وی همچنین گفت که موضوع فرهنگ بستر تعاملاتی­است که سایر حوزه­ها را پشتیبانی می­کند و ما در حوزه­ی سیاسی؛ اجتماعی و اقتصادی نیازمند به­کارگیری ارتباطات فرهنگی هستیم.

امتیاز شما