امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

«هفت و‌ نیم درس درباره مغز» در «چاپخانه» رادیو فرهنگ

مشاهده ۲۰۰
۱۴۰۱/۰۵/۰۹- ۰۹:۱۲

کتاب «هفت و‌ نیم درس درباره مغز» ‌و «کسی خانه نیست» یکشنبه ۹ مرداد در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «چاپخانه» برنامه‌ای از گروه کتاب با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان است که در برنامه این هفته ضمن گفتگو با نویسنده  کتاب «کسی خانه نیست» و مترجم «هفت و‌ نیم درس درباره مغز» آثارشان معرفی می‌شوند.

گفتگوی اول برنامه به صحبت های کارشناس مجری برنامه «صادق وفایی» با خانم دکتر «میثاق شایق» مترجم کتاب «هفت و‌ نیم درس درباره مغز» اثر «لیزا فِلدمن بَرِت" اختصاص دارد. این کتاب یک اثر علمی در زمینه روانشناسی ا‌ست.
در این کتاب، عصب‌ پژوه مشهور لیزا فِلدمَن بارِت رمز و رازهای این توده‌ی خاکستری‌ رنگ را که در میان گوش‌هایتان قرار گرفته است، می‌گشاید. این مجموعه‌ی کم‌ حجم، سرگرم کننده، و قابل‌ فهم شامل هفت مقاله‌ی کوتاه است (به‌اضافه‌ی مقاله‌ی کوتاه‌تری درباره‌ی تکامل مغز) که درس‌هایی روشنگر را از خط مقدم علوم اعصاب ارائه می‌کند. در این کتاب آمده که مغز از کجا آمده، ساختار آن چگونه است (و چرا اهمیت دارد)
در ادامه نیز بخش دوم گفتگوی «مهسا دهقانی‌پور» کارشناس مجری برنامه با «الهام فلاح» درباره  مجموعه داستان «کسی خانه نیست» از انتشارات «کتاب کوچه»پخش می‌شود ‌.
کتاب کسی خانه نیست اثری از مشهورترین نویسندگان زن معاصر است که وضعیت واقعی زنان در جامعه‌ی کنونی ایران را به تصویر می‌کشد. این داستان‌ها توسط الهام فلاح گردآوری شده‌اند.

این برنامه با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه کنندگی زهرا نصرالهی، یکشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما