امروز دوشنبه  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

"کرمانشاه دروازه کربلا" میزبان نوزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی

مشاهده ۷۰۷
۱۴۰۱/۰۶/۰۲- ۰۹:۴۷

آیین افتتاحیه نوزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در کاروانسرای بیستون کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مراسم با حضور پیرغلامان و خادمان حسینی از سراسر کشور و ۱۵ کشور جهان، دکتر رحمتی سرپرست امور استان‌ها، دکتر قرائی مدید کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما ،افشین امیری مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه ، بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.
محمد مهدی رحمتی سرپرست معاونت امور استان‌های صدا و سیما در این مراسم با اشاره به اینکه کرمانشاه از گذشته‌های دور تاکنون به عنوان دروازه کربلا شناخته می‌شود گفت: این استان نقش محوری در تردد زائران داشته و به دلیل ظرفیت‌های فراوان محل اقامت زوار بوده است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه مهد پرورش علما و بزرگان فراوانی بوده و در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم  آل الله شهدای فراوانی را تقدیم کرده است افزود: در اجلاس نوزدهم  پیرغلامانی از سراسر کشور  و همچنین میهمانانی از ۱۵ کشور  اسلامی حضور دارند.
رحمتی برگزاری شعر عاشورایی و تجلیل از محمد جواد محبت، رونمایی از کتاب و برپایی محافل روضه خانگی  را از جمله برنامه‌های این اجلاسیه عنوان کرد و گفت: اجلاس پیرغلامان یک اجلاس فرهنگی است.
در ادامه استاندار کرمانشاه هم با اشاره به اینکه کرمانشاه از دیر باز افتخار میزبانی از زوار امام حسین (علیه السلام) را داشته است گفت: استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس شهدا فراوانی را برای حفظ نظام تقدیم انقلاب اسلامی‌ کرده است.
بهمن امیری مقدم با بیان اینکه خدمات ارزشمند پیرغلامان در نزد خداوند متعال محفوظ و ثبت خواهد شد گفت: زمان شناسی و دشمن شناسی از  وظایف ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است.
مدیر کل صدا وسیما مرکز کرمانشاه و دبیر استانی نوزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) نیز  در این اجلاس از استان کرمانشاه به عنوان شاهراه عتبات عالیات یاد کرد و افزود:  مردمان  استان کرمانشاه در برپایی مجالس اهل بیت صاحب سبک و رسوم منحصر بفرد هستند.
افشین امیری در ادامه قیام عاشورا را سرمشقی برای همه آزادمردان عنوان کرد و گفت: مداحی بیانگر پیام حماسه عاشورا و مقاومت در مقابل تهدیدات استکبار است ، وی با بیان اینکه انتقال پیام نهضت عاشورا یک وظیفه همگانی است افزود: مداحان منتسب به شخصیتی هستند که چراغ هدایت، کشتی نجات و الگوی عزت و شرافت بوده است.
شعار امسال نوزدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی "کرمانشاه دروازه کربلا" است. کرمانشاه از یکم تا سوم شهریور میزبان نوزدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی است.

تصاویر

امتیاز شما