امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

تولید "مسابقه باوینه" در شبکه استانی دنا

مشاهده ۴۸۷
۱۴۰۱/۰۶/۱۲- ۱۲:۴۲

"باوینه" با آیتم های جذاب در راه تلویزیون است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این روزها صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت سری جدیدی از مسابقه ای با ماجراها و داستان‌های جذاب و دیدنی با نام "باوینه"است، اثری ارزشمند که در قالب مستند در 23 قسمت 45 دقیقه ای تولید می‌شود.

"مستند مسابقه باوینه" به تهیه کنندگی امین حسینی فرد می‌کوشد تا سبک زندگی عشایری و روستایی را در قالب سرگرمی و مسابقه در تلویزیون به تصویر بکشد.
این مستند به نویسندگی نرگس طالب زاده و کارگردانی امین حسینی فر تلاش دارد تا با سبکی جدید و نوآورانه نسبت به سه مستند مسابقه "چویل، چرنگ و رچ"، روایت گر موضوعات و داستان‌های سرگرم کننده باشد.

حسینی فرد در رابطه با ساخت این مستند، گفت: سعی شده آیتم های جدیدی تولید شود که می توان به تیراندازی، سوارکاری، ماهیگیری، صخره نوردی، درختکاری و قایق رانی اشاره کرد.
وی بهره گیری از مباحث طنزگونه در مستند "باوینه" را از عوامل موفقیت جذب مخاطب عنوان کرد و افزود: پرداختن به موضوعات امیدآفرینی، محیط زیست، آتش سوزی درختان بلوط، خودکفایی در روستا، سعدی خوانی و حافظ خوانی، شب نشینی، پخت غذاهای محلی و وحدت با محوریت قومیت ها را از محورهای تولید این مستند مسابقه نام برد.

امیر رئوف مدیرکل صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد هم درباره شروع تولید این مستند مسابقه باوینه، گفت: یکی از ویژگی‌های مثبت این مسابقه، استفاده از ظرفیت هنرمندان تئاتر استان است، مستندی که در منطقه گردشگری تنگ گنجه ای شهر یاسوج در حال تولید است و قرار است علاوه بر پخش از شبکه استانی دنا، از سایر شبکه‌های سراسری صداوسیما نیز بر روی آنتن برود.
 وی هدف از ساخت این مسابقه تلویزیونی را ایجاد فضای سرگرم کننده، حفظ آداب و سنن گذشته و تصویر کشیدن جمعیت عشایری و روستایی در استان بیان کرد و افزود: این مستند با ساختاری متفاوت و پوشش لباس محلی افراد شرکت کننده، به موضوعات فرزند آوری و خانواده، اصلاح ذات البین، حسن خلق مردم استان، وحدت، روحیه سلحشوری و ویژگی مردم استان در دوران قبل انقلاب و دفاع مقدس می‌پردازد.
مدیرکل صداوسیمای مرکز استان با اشاره به اینکه خرده فرهنگ های خوب موجود در استان نیازمند تقویت هستند، گفت: وجود چنین مستند مسابقه‌هایی، ضمن حفظ این خرده فرهنگ ها، عدالت رسانه ای را در توجه به مخاطبان و ظرفیت های گسترده در این حوزه نیز رعایت می‌کند.
وی "مستند مسابقه باوینه" را جزء ششمین مجموعه مسابقه تولید شده در صداوسیمای مرکز استان نام برد و ادامه داد: خوشبختانه در استان استعداد و ظرفیتهای خوبی در رابطه با تولید این گونه مستندها وجود دارد و نظر سازمان را از نظر محتوا و ساختار جذب کرده است و به همین علت پیشنهاد شده که آنها را در طبقه "ب" قرار بدهند

تصاویر

امتیاز شما