امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
«مسائل و حلول» از شبکه الکوثر می‌پردازد؛
«مسائل و حلول» از شبکه الکوثر می‌پردازد؛

قواعد و قوانین حق حضانت

مشاهده ۲۷۷
۱۴۰۱/۰۸/۰۴- ۱۳:۰۵
تعداد بازدید:277

در برنامه «مسائل و حلول» از شبکه الکوثر موضوع حق حضانت و قوانین حاکم برآن مورد بررسی و واکاوی قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حضانت یعنی این که والدین حق دارند سرپرستی کودک خود را به عهده گیرند و قانون جز در موارد استثنایی نمی‌تواند آنها را از این حق محروم کند و از سوی دیگر آنها مکلف هستند تا زمانی که زنده هستند و توانایی دارند، نگهداری و تربیت فرزند خویش را به عهده گیرند.

در حضانت آنچه از همه مهمتر است مصلحت کودک است و به این ترتیب قانون ابتدا مصالح او را در نظر می‌گیرد و سپس حق پدر و مادر برای نگهداری کودکشان را. در این صورت حتی اگر مصلحت طفل ایجاب کند که پیش هیچکدام از پدر و مادرش نباشد، دادگاه رای می دهد که کودک به شخص ثالثی سپرده شود.

مطالب بالا به انضمام مواردی همچون: تعیین حضانت کودک با کدامیک از والدین، تکالیف و وظایف پدر و مادر، نحوه ملاقات، مخالفت با ملاقات کودک، ملاقات با کودک قبل و بعد از طلاق، نفقه و ... موضوعاتی است که توسط کارشناس برنامه «سید سامی الخضرا» در برنامه «مسائل و حلول» برای مخاطبان و بینندگان عرب زبان شبکه الکوثر مطرح می‌شود.

برنامه «مسائل و حلول» پنج شنبه 5 آبان ساعت 21:00 به وقت تهران، با تهیه کنندگی ایمان صالح، اجرای ربی عساف و محصول گروه اجتماعی بر روی آنتن شبکه الکوثر است.

امتیاز شما