امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

نمایش «ماه در سایه» از شبکه الکوثر

مشاهده ۳۰۹
۱۴۰۱/۰۸/۰۴- ۱۴:۱۲

فیلم سینمایی «ماه در سایه» با کارگردانی سعید ابراهیمی فر از شبکه الکوثر پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فیلم «ماه در سایه» در ژانر درام و تاریخی ساخته شده است. این فیلم روایتگر ماجرایی تاریخی در دل زمان حال است. «کورش خالدی» دانشجوی کارشناسی ارشد رشته فیزیک به اصرار نامزدش «کیانا» قصد مهاجرت دایم به خارج از کشور را دارد. او به طور اتفاقی پی می‌برد که چیزی شبیه تلسکوپ قرن‌ها قبل از گالیله به‌وسیله مسلمانان اختراع و استفاده شده است. در همین ایام دانشگاهی که «خالدی» در آن درس می‌خواند به بهانه روز جهانی نجوم و گرامیداشت «گالیله» سمیناری علمی‌برپا کرده است. «کوروش» که اینک دست به تحقیقات وسیعی پیرامون شخصیت علمی «ابن هیثم» زده، قصد دارد مقاله خود را در این فرصت مطرح کند. او که از مهاجرت منصرف شده در روز جهانی نجوم جنجالی در سمینار برپا می‌کند. «کوروش» از شخصیت «ابن هیثم» که حدود ۴۰۰ سال پیش از گالیله موفق به رصد ماه شده پرده برمی‌دارد. کسی که از قرن چهارم تا به‌حال همچون «ماه در سایه» از نظرها پنهان مانده است…

امین زندگانی، پریناز ایزدیار، میلاد کی‌مرام، سعید نیکپور، مهدی عبادتی و… در فیلم «ماه در سایه» با تهیه کنندگی شهرام میلانی معتمد نقش آفرینی کرده اند.

فیلم «ماه در سایه» جمعه 6 آبان ساعت 14:05 به وقت تهران با زبانگردانی و دوبله به زبان عربی شبکه آی فیلم بر روی آنتن شبکه الکوثر است.

 

امتیاز شما