امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
در پرس تی‌وی بررسی می‌شود؛
در پرس تی‌وی بررسی می‌شود؛

وحشت بی‌پایان در سومالی و فقر فزآینده کودکان آفریقایی

مشاهده ۲۲۵
۱۴۰۱/۰۸/۲۳- ۱۲:۳۴
تعداد بازدید:225

وحشت بی‌پایان در سومالی و فقر فزآینده کودکان آفریقایی موضوعات محوری برنامه «آفریقا امروز» شبکه پرس تی‌وی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «آفریقا امروز» نگاهی کارشناسانه دارد به وحشت بی‌پایان در سومالی به علت عملیات تروریستی گروه الشباب و فقر فزآینده در میان کودکان جنوب و شرق قاره آفریقا. مبارک هنیا مجری برنامه در ابتدا گفتگویی می‌کند با تونده اوسازوا از اعضای گروه اتحاد سیاهان برای صلح با محوریت فعالیت گروه تروریستی تکفیری الشباب در سومالی که غیرنظامیان را مورد هدف قرار می‌دهد.

هنیا از اوسازوا اهداف الشباب از حملات گسترده علیه غیرنظامیان بی‌گناه در سومالی را جویا می‌شود و از او می‌پرسد که ایالات متحده در سومالی چه می‌کند و چرا علیرغم ادعای جنگ با الشباب، حملات این گروه تروریستی در ماه‌های اخیر شدت گرفته است؟موضوع بخش دوم برنامه «آفریقا امروز» نیز به گرفتاری ۱۵۰ میلیون کودک آفریقایی در شرق و جنوب این قاره اختصاص دارد. فاجعه آب و هوایی این فقر را تشدید کرده است.آفریقا کیزا انسان‌شناس و محقق، مهمان این بخش برنامه است و درباره دلایل فقر در میان کودکان آفریقایی صحبت می‌کند و به این پرسش پاسخ می‌دهد که چه ارتباطی بین استعمار نو و فقر فعلی کودکان آفریقایی وجود دارد؟

برنامه «آفریقا امروز» به تهیه‌کنندگی عاطفه‌ سادات دربندی دوشنبه ساعت 00:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه‌شنبه ساعت 07:00 و 16:00، چهارشنبه ساعت 21:00، پنج‌شنبه ساعت 12:00 و جمعه ساعت 08:00 روی آنتن خواهد رفت.

 

امتیاز شما