امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

بزرگداشت سالروز حماسه دوم بهمن در مرکز آذربایجان غربی

مشاهده ۲۸۱
۱۴۰۱/۱۱/۰۲- ۱۳:۲۲

صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی در سالروز حماسه مردم ارومیه و قیام مسلحانه علیه رژیم منحوس پهلوی در دوم بهمن سال 57 که به عنوان روز فرهنگی ارومیه نامگذاری شده است، برنامه‌هایی با رویکرد تبیین این حماسه بر روی آنتن می‌برد .

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای مرکز آذربایجان غربی در برنامه‌های زنده سحریزخیر ، ائویمیز و شبانگاهی اولدوز در تبیین و تکریم حرکت حماسی مردم و روشنگری به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه توسط دژخیمان رژیم پهلوی و مبارزه مسلحانه انقلابیون با مزدوران شاه در خیابان منتهی به مسجد اعظم با رویکرد حرکت حماسی مردم، با دعوت از فعالان انقلابی و کارشناسان به این مناسبت برنامه پخش می‌کند . همچنین پوشش مراسم بزرگداشت دوم بهمن بصورت زنده از محل مسجد اعظم ساعت 10:30 به مدت 75 دقیقه ، پخش مستندهای به توپ بستن مسجد اعظم ساعت 10روز 2 بهمن و پخش مراسم بزرگداشت از مسجد لطفعلی خان  ساعت  18:10 دقیقه از سایر اقدامات سیمای مرکز آذربایجان غربی در این مناسبت خواهد بود.

رادیو چی چست هم در برنامه‌های زنده سلام یاشایش ، سئوگی سارایی وعصرگاهی بیرآخشام بیرسلام با دعوت کارشناسان و فعالان انقلابی و پخش مستند ایکیمجی گون (دومین روز) ساعت 18:40 بمدت 30 دقیقه این روز حماسی و به یاد ماندمی مردم ارومیه را گرامی می دارد.

 تاریخ 2 بهمن سال 57 با نام مرحوم «غلامرضا حسنی» امام جمعه فقید ارومیه، گره خورده و نام وی به عنوان شخصی که برای نخستین بار در کشور علیه شاه به صورت مسلحانه به مبارزه برخواست، ثبت شده است. در این روز، مسجد اعظم ارومیه که کانون تجمع انقلابیون بود به توپ بسته شد .

امتیاز شما