امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

سیاه و سفید خصوصی سازی شنیدنی می‌شود

مشاهده ۴۸۱
۱۴۰۱/۱۱/۰۵- ۱۴:۱۷

برنامه «سیاسفید» با موضوع بررسی مشکلات خصوصی سازی در ایران راهی آنتن می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه رادیویی سیاه‌بازی در شبکه رادیویی صبا به نام «سیاسفید» با حضور مخاطبان در استودیو ضبط می‌شود. در این برنامه شخصیت «سیا» یک موضوع اجتماعی و فرهنگی را برای شنوندگان مطرح می‌کند، که با توجه به بازخورد که از مخاطبان حاضر دریافت می‌کند برنامه ادامه می یابد.
این برنامه روز پنج شنبه ششم بهمن به سراغ مشکلات خصوصی سازی در کشور می رود.
در اغلب شرکت‌های دولتی تصمیم گیرنده‌نهایی دولت است برخلاف شرکت‌های غیردولتی که محیط کسب و کار و شرایط بازار در آنها تعیین کننده فعالیت‌هایشان است که درنتیجه مدیریت دولت مشکلات زیادی ازجمله: ایجاد انحصار، کاهش بهره‌وری بنگاه اقتصادی و عدم تناسب هزینه و بهره به وجود می‌آید. اما برای برون رفت از آن شرایط آشفته در شرکت دولتی مناسب‌ترین راهی که کارشناسان پیشنهاد می‌کنند خصوصی‌سازی است.
عبارت «خصوصی‌سازی» به معنی مجموعه اقداماتی است که برای واگذاری مالکیت یا مدیریت شرکت‌های‌دولتی به بخش‌خصوصی، انجام می‌گیرد. که بهترین نوع خصوصی‌سازی واگذاری شرکت دولتی به عموم مردم و یا تعاونی‌ها است؛ در نهایت ذی‌نفعان این چنین واگذاری‌ها، عموم مردم خواهند بود که علاوه بر جلوگیری از ایجاد انحصار بخش غیردولتی، نظارت همگانی بر بنگاه و بهبود بهره‌وری شرکت را هم به همراه دارد.خصوصی‌سازی در ایران به نتیجه مطلوبی نرسیده است. بسیاری از فعالان بخش خصوصی از روند اجرایی شدن آن راضی نیستند و معتقدند برای موفقیت آن باید رویه‌ها اصلاح شود،هدف اصلی خصوصی‌سازی حل مساله ناکارآیی در بنگاه‌های دولتی است؛ اما این هدف محقق نشده است.
«سیاسفید» در قالب نمایش سیاه بازی با نگاهی طنز به نقد سیاست های منجر به شکست خصوصی سازی و سوء مدیریت در کنترل آن و بررسی علل و عوامل آن می‌پردازد.
این برنامه روزهای پنجشنبه هر هفته ساعت ۱۹ به تهیه‌کنندگی و نویسندگی انسیه شمس‌اللهی و بازیگری علیرضا یزدانی،مهبد قناعت پیشه و علی رجبعلی تقدیم مخاطبان خواهد شد.علاقه مندان می توانند تکرار این برنامه را روز جمعه همین ساعت از رادیو صبا بشنوند.

امتیاز شما