امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

انعکاس گسترده جشن‌های پیروزی انقلاب از مرکز قم

مشاهده ۳۷۲
۱۴۰۱/۱۱/۱۰- ۱۵:۲۷

ویژه برنامه ‌های صداوسیمای مرکز قم به مناسبت چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، همزمان با چهل وچهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر، مرکز قم برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است.

 ویژه برنامه زنده «جلوه خورشید» در ششمین سال تولیدش از 11 تا 23 بهمن با تهیه کنندگی جواد سعادتمند و اجرای امیر حسین یاوری از خانه تاریخی امام خمینی قدس سره در قم هر شب ساعت 22 تقدیم بینندگان شبکه استانی نور خواهد شد. در این برنامه با دعوت از یاران انقلابی امام خمینی رحمت الله علیه و مسئولین استانی و کارشناسان و اساتید حوزه سیاست به مرور تاریخ انقلاب مردم قم به عنوان آغاز کننده نهضت اسلامی‌پرداخته می‌شود.

«ایران سربلند» نیز عنوان ویژه برنامه سیمای نور در روز 22 بهمن است که همزمان با پخش استودیویی از ساعت 9 صبح با اعزام واحد سیار و گروه‌های برنامه‌ساز به انعکاس زنده مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی، راهپیمایی مردمی و برنامه‌های فرهنگی ویژه این روز در سطح استان قم خواهد پرداخت. اجرای زنده گروه‌های سرود منتخب استان قم و گفتگوی کارشناسی با اساتید حوزه و دانشگاه از بخش‌های این برنامه است که به تهیه کنندگی پیمان آذری و اجرای علی اسماعیلی روی آنتن خواهد رفت.

برنامه «دوربین قم» نیز در ایام دهه فجر هر روز با حضور در جای جای استان قم به معرفی جشن‌های مردمی در محلات و مساجد شهر قم و شهرها، بخش ها و روستاهای استان خواهد پرداخت.

برنامه‌‌های «صبحانه» ویژه بامداد، «مهربانو» ویژه خانواده و «مداد رنگی» ویژه کودکان نیز در ایام دهه فجر با موضوعات ویژه تبیین انقلاب اسلامی‌برای ملت ایران، دعوت از میهمانان ویژه از انقلابیون، مسئولین دولتی و فعالان فرهنگی و هنری با توجه به جامعه مخاطبان هر برنامه روی آنتن سیمای نور خواهد رفت.

مجموعه تلویزیونی «جلال»، مجموعه مستند‌های «کارنامه» با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان‌ها و «خاطرات انقلاب» با موضوع خاطرات مبارزان انقلابی قم در ایام دهه فجر 1401 به ترتیب ساعت 21 و 1:30 بامداد و 11:30 از سیمای نور پخش می‌شود.

مجموعه پویانمایی «پاییز گرم» در ساعت 9:30 و فیلم‌های سینمایی مرتبط با انقلاب اسلامی همچون ای ایران، شیلات، عملیات آژاکس و ... در ساعت 23:30 ایام دهه فجر از دیگر برنامه‌های ویژه‌های سیمای نور برای مخاطبان است.

رادیو قم نیز برای ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تدارک گسترده‌ای دیده است. «همیشه سربلند» عنوان ویژه برنامه زنده رادیو قم است که به تهیه کنندگی محمد باقری معین از ۱2 تا 23 بهمن ماه از ساعت ۱۶:15 تقدیم شنوندگان صدای مرکز قم می‌شود. در این برنامه با حضور کارشناسان ضمن آشناسازی نسل جوان با تاریخ انقلاب اسلامی و تبیین اثرات آن در حوزه‌های مختلف فکری، هنری، سیاسی و فرهنگی جامعه پرداخته می‌شود

ویژه برنامه «تجلی خدمت» که به صورت زنده در ایام دهه فجر هر روز ساعت 9 صبح پخش می‌شود؛ این برنامه  به تهیه کنندگی سید محسن کاظمی و اجرای حمید خانبابایی با حضور مسئولان ارشد استان به موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان قم و گزارش عملکرد مسئولان به مردم می‌پردازد.

در روز 22 بهمن نیز ویژه برنامه زنده «پا به پای انقلاب» به تهیه کنندگی سید محمد عظیمی از ساعت 8 صبح انعکاس دهنده جشن‌ها و کاروان‌های شادی و راهپیمایی مردم غیور قم به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود.

«باد در شاخه‌های بید» عنوان نمایش رادیویی 4 قسمتی به تهیه کنندگی و نویسندگی الهه حیدری و کاری از گروه نمایش رادیو قم است که بر اساس زندگی نامه شهید آیت الله حسین غفاری برای پخش در دهه فجر آماده شده و ساعت 20:30 از رادیو قم پخش خواهد شد.

برنامه‌های«شاپرک» ، «یه نفس تازه» و «فصل جوانی» نیز در ایام دهه فجر متناسب با طیف سنی مخاطبان خود به تبیین علل شکل گیری انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن می‌پردازند.

 

امتیاز شما