امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
در پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی؛
در پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی؛

انتشار پژوهش «انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی 2023 ترکیه»

مشاهده ۵۴۰
۱۴۰۱/۱۱/۱۱- ۱۴:۱۰
تعداد بازدید:540

پژوهش «انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی 2023 ترکیه» در بهمن 1401 توسط پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی صداوسیما منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، از مهم ترین سرفصل ها و محورهای این پژوهش می توان به: نگاهی به فرآیند انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه (2023-2022)؛ بررسی موقعیت و جایگاه حزب عدالت و توسعه در انتخابات؛ راهبردهای عدالت و توسعه برای پیروزی در انتخابات؛ علل کاهش اقبال عمومی‌به حزب عدالت و توسعه؛ بررسی موقعیت و جایگاه احزاب مخالف در انتخابات و متغیرهای تاثیرگذار بر آنها؛ عوامل اشتراک و افتراق احزاب ائتلاف شش گانه و راهبردهای آنها؛ مروری بر نتایج نظرسنجی‌ها در خصوص انتخابات 2023؛ چشم انداز سیاست داخلی و خارجی ترکیه در تقابل‌های انتخاباتی؛ تجدید نظر آنکارا در سیاست خارجی از بحران اوکراین تا بازگشت به غرب آسیا؛ به همراه پیشنهادهای رسانه ای اشاره کرد.

پژوهش «انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی 2023 ترکیه» به اهتمام واحد پژوهش‌های کاربردی برون‌مرزی و توسط دکتر سیامک کاکایی و با نظارت علمی دکتر داریوش صفرنژاد نگاشته شده است.

علاقه مندان و دانشجویان حوزه علوم سیاسی و روابط بین الملل برای دسترسی به این پژوهش و سایر موضوعات مشابه می توانند به سایت پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی به آدرسarc.irib.ir مراجعه کنند.

امتیاز شما