امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

شرط همه کمالات عبودیت است

مشاهده ۳۰۰
۱۴۰۱/۱۱/۱۷- ۱۳:۳۰

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با مدیر کل، معاونان و مدیران صدا و سیمای مرکز سمنان عبودیت را شرط همه کمالات دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت الااسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در دیدار با  مدیر کل، معاونان و مدیران صداوسیمای مرکز سمنان ضمن اشاره به فیوضات و برکات ماه رجب گفت: ماه رجب ماه ادعیه مختلف است و از آن جمله دعای ناحیه مقدسه امام زمان(عج) است که خواندن آن در هر روز از این ماه سفارش شده است.

 وی افزود: اگر کسی بندگی خدا را به جای آورد خداوند نیز به او همه چیز عطا خواهد کرد و اگر کسی خدای ناکرده راه شیطان را بپیماید رفته رفته بنده شیطان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به آیات و روایات متعدد در مورد اطاعت الهی گفت: ما به دنیا آمده ایم تا بندگی خدا را به جای آوریم و اگر همه شئونات مان در زندگی بر محور عبودیت الهی باشد به درجات عالیه خواهیم رسید.

وی با اشاره به تشریح عبودیت و عبادت گفت: عبودیت یعنی در  همه امور تسلیم محض فرمان الهی باشیم و این امر با عبادت فرق دارد چون شیطان با شش هزار سال عبادت بدلیل عدم عبودیت تسلیم امر پروردگار برای سجده بر انسان نشد.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان معنی عبودیت از منظر امام جعفر صادق(ع) گفت: امام صادق (ع) فرد دارای عبودیت را اینچنین معرفی فرمودند: خود را در دنیا مالک چیزی نمی داند، تدبیر همه امور خود را به خداوند واگذار میکند و همواره بدنبال اطاعت از امر و فرمان الهی است.

وی افزود: ائمه اطهار سلام الله اجمعین بالاترین درجه تسلیم و عبودیت را داشتند و ما با تاسی از آنان و  پیمودن راه و  سلوک آنها می توانیم به نجات و رستگاری برسیم.

 

امتیاز شما