امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفر دوربین هیسپان تی‌وی از اراک تا استان هرمزگان

مشاهده ۳۵۶
۱۴۰۱/۱۱/۲۵- ۱۵:۳۹

برنامه «ایران» شبکه هیسپان تی‌وی سفری داشته است به اراک و استان هرمزگان.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آشنایی با ردپای سلسله ساسانیان درمنطقه جوره اراک و خانه‌های استان هرمزگان بهانه ساخت برنامه این هفته «ایران» برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی است. گزارشگر برنامه سری به منطقه جوره در اراک زده است تا بینندگان برنامه را با آثار باقی مانده از سلسله ساسانی در این منطقه آشنا کند. سلسله ساسانیان از 226 تا 651 پس میلاد بر ایران حکومت کردند و امپراتوری را تشکیل دادند که در سراسر خاورمیانه، از مدیترانه تا آسیای مرکزی، فراتر از مرزهای ایران کنونی گسترش یافت. این امپراطوری بزرگ آثاری از خود به جا گذاشته است که بخشی از آن در منطقه جوره اراک است.

دوربین برنامه «ایران» در ادامه سفری هم به استان پهناور هرمزگان کرده است تا مخاطبان نگاهی به خانه‌های این منطقه جنوبی ایران بیندازند. باگذشت زمان ساختار معماری در محیط جغرافیایی استان‌ها تغییر کرده است در صورتی‌که سبک معماری بومی، اصیل و تاریخی خاص هر استان بر اساس اقلیم، مصالح بومی، فرهنگ و سبک زندگی مردم هر استان طراحی می‌شده است. جغرافیای تاریخی استان هرمزگان با تاریخ و جغرافیای خلیج‌فارس درهم‌ آمیخته است. با نگاهی به تاریخ پرفرازونشیب این منطقه می‌بینیم که اقوام و تمدن‌های مختلفی در این سرزمین زندگی کرده‌اند و این رفت‌وآمدها در شکل‌گیری روستاها و شهرها تأثیر مستقیمی‌بر معماری بومی منطقه گذاشته است.

این برنامه چهارشنبه ساعت 04:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 09:30، 13:00 و 18:30 برای اسپانیایی زبا ازن‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما