امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدوین نقشه جامع راه سال 1402 معاونت امور استان‌ها

مشاهده ۸۴۱
۱۴۰۱/۱۱/۲۶- ۱۷:۰۴

حسن عابدینی، استفاده از نظرات کارشناسان مراکز استانها در تدوین برنامه‌های سال 1402 معاونت امور استان‌ها را منطبق بر سیاست تحولی رسانه ملی دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، هفته جاری نشست های متعددی در خصوص تدوین برنامه‌های سال 1402 حوزه‌های پیام معاونت امور استان‌ها برگزار شد.

در این سلسله نشست ها که برای تدوین برنامه‌های حوزه‌های سیما، صدا، موسیقی و سرود و فضای مجازی مراکز استان‌ها به ریاست دکتر عابدینی و دبیری مدیران کل حوزه‌های تولیدی ستاد معاونت و در محل سالن جلسات برگزار شد، در ابتدا برنامه‌های پیشنهادی ادارات کل ستاد معاونت در سال 1402 توسط دبیران هریک از جلسه‌ها برای حاضرین ارائه شد و در ادامه، هریک از مدیران کل، معاونین و کارشناسان حوزه پیام مراکز استانی مدعو، به ارائه نظرات خود پرداختند و دبیران هریک از جلسه‌ها نیز نسبت به اعمال نظر این عزیزان و اصلاح برنامه‌های پیشنهادی معاونت اقدام نمودند. در ادامه نظرات حاضرین در جلسه، جمع بندی شده و به عنوان برنامه پیشنهادی معاونت در حوزه مربوطه برای ارائه به مراکز استان‌ها تدوین شد.

این نشست های تخصصی که برای اولین بار با حضور کارشناسان مراکز استانی، در سطح معاونت امور استان‌ها برگزار می‌شد، ساعاتی بعد از اذان ظهر آغاز شده و تا پاسی از شب ادامه می یافت و حاضرین نسبت به هریک برنامه‌های پیشنهادی معاونت اظهار نظر می‌کردند. در این نشست ها که علاوه بر مدیران کل و معاونین شاغل در مراکز استان‌ها، مدیران کل و معاونین بازنشسته و پیشکسوتان مراکز نیز حضور داشتند، پس از جلسات متعدد و ساعت ها بحث و گفتگو، نقشه جامع راه معاونت اموراستان‌ها در سال 1402 تدوین شد.

 حسن عابدینی در این نشست ها با بیان اینکه نقش رسانه ملی در اجرای سیاست های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نقشی بی بدیل است،گفت: در چندماه گذشته که با هدایت استکبار جهانی، کشور به آشوب و اغتشاش کشیده شد، در هر محفل و سخنرانی، یکی از نهادهایی که مسئولیت هدایت و کنترل جامعه بر دوش آن گذاشته می‌شد را صداوسیما معرفی می‌کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، تبیین و رمزگشایی از حقایق فتنه اخیر در کشور را از وظایف رسانه ملی بیان نمودند گفت: الحمدلله با تلاش و کوشش مدیران کل و معاونین و مدیران حوزه پیام مراکز استان‌ها، حضور میلیونی امت حزب الله در راهپیمایی 22 بهمن رقم خورد و در 22 بهمن 1401، راهپیمایی مثال زدنی در طول تاریخ انقلاب، آن هم بعد از 2 سال وقفه ای که به علت انتشار بیماری کرونا در سطح جامعه و تعطیلی مراسم و راهپیمایی‌ها داشتیم و از طرف دیگر به دلیل فتنه اخیر که فضای خشم و ترس را در بخشی از جامعه مستولی کرد آنچنانکه کمتر کسی تصور می‌کرد راهپیمایی 22 بهمن با چنین استقبال بی نظیر مردمی‌برگزار گردد، را شاهد بودیم.

معاون امور استان‌ها، هفت بار تحریم رسانه ملی در طی مدت سه ماه توسط نظام سلطه را نشانه اهمیت و تأثیرگذاری رسانه ملی در تنویر افکار عمومی جامعه دانست. وی با بیان اینکه نسخه ای که نظام سلطه برای انقلاب رنگی در ایران در سال 1388 و نسخه ای که برای براندازی نرم در سال 1401  طراحی کرده بود قبل از اینکه به دست مزدورانشان در داخل کشور برسد، طرحی لو رفته و تکراری بود گفت: خوشبختانه دستورالعمل "جوزِف نای" طراح تئوری قدرت نرم، در فتنه سال 1388 و نسخه " مارشال گَنز" طراح تئوری رهبری جامعه مدنی، در فتنه سال جاری، از قبل برای مسئولین نظام روشن بود.

وی رسانه و هنر را از مؤلفه‌های اصلی قدرت نرم دانست و گفت: نظام سلطه از این ابزار خود برای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کند و ما نیز  بایستی بصورت هنرمندانه از رسانه برای تقابل با دشمن در جنگ نرم استفاده کنیم.

عابدینی با بیان اینکه برنامه‌های ارائه شده برای معاونت امور استان‌ها در سال 1402، کلّی بوده و بایستی جزئیات آن نیز به طور کامل بیان شود گفت: برنامه‌های مصوب، بایستی بلندپروازانه اما خردمندانه باشد. وی یکی از مصادیق استفاده از خِرد جمعی را حضور اهل اندیشه و خردمندان در جلسات راهبردی رسانه دانست و گفت:  نشست های اندیشه ورزی در استان‌ها بایستی فعال شود.

وی با بیان اینکه تعداد کارشناسان و اصحاب خرد نبایستی به حالت اشباع برسد گفت: حضور تعداد معدودی از کارشناسان خُبره و اهل فن نیز برای رسیدن به نتیجه کافی بوده و تکثّر این عزیزان، بعضا دریافت نتیجه را طولانی تر می نماید. حسن عابدینی تأمین بودجه و امکانات برای مراکز استان‌ها را وظیفه اصلی ستاد معاونت دانست و گفت: تدوین برنامه‌های سال 1402، بخش اول راهبرد تحولیِ معاونت است و مهم تر از آن اجرای این طرح ها در مراکز بوده که لازمه و مکمل ارائه برنامه‌ها می‌باشد.

وی با بیان اینکه صدا وسیمای مراکز استان‌ها نیز بایستی مشابه معاونت، بُرش استانی برنامه‌های سال آینده خود را تدوین نمایند گفت: بزودی کتاب برنامه‌های سال 1402معاونت امور استان‌ها تدوین شده که آن را نیز طی مراسمی رونمایی خواهیم کرد.

گفتنی است برای هر نشست تخصصی در حوزه پیام، از مدتها قبل، تعدادی از مدیران کل و معاونینِ برگزیده و حائز رتبه‌های برتر مراکز، انتخاب و دعوت شده بودند که به همراه تعدادی دیگر از مدیران عالیِ اسبق و پیشکسوتان رسانه ملی، در آن حضور پیدا می‌کردند.

 

امتیاز شما