امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گوی اختصاصی شبکه سحر با نماینده پارلمان اقلیم کردستان عراق؛
گفت و گوی اختصاصی شبکه سحر با نماینده پارلمان اقلیم کردستان عراق؛

مردم اقلیم کردستان عراق حامی مردم مظلوم فلسطین

مشاهده ۴۳۰
۱۴۰۲/۰۱/۲۲- ۲۳:۰۱
تعداد بازدید:430

روز جهانی قدس نزد مردم منطقه اقلیم کردستان عراق روز مهمی‌به شمار می رود و با پیام های مختلفی مخالفت خود را علیه رژیم اشغالگر قدس اعلام می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، عبدالله ورتی، نماینده پارلمان اقلیم کردستان عراق گفت: " قدس" قبله ی اول مسلمانان است و به همین دلیل در تاریخ اسلام و برای امت اسلامی جایگاه ارزشمندی دارد. در این روز باید مسلمانان با یکدیگر تجدید بیعت کنند، اتحاد میان مسلمانان باید حفظ شود و برای آزاد شدن قدس و خارج کردن آن از سیطره ی رژیم صهیونیستی و برگرداندن آن به مسلمانان تلاش کنیم چرا که آزادسازی و رهایی قدس منوط به اتحاد و یکپارچگی مسلمانان و همچنین هم صدایی و یک صدایی تمام مسلمانان دارد.
 در ادامه کمال زراری، عضو هیئت رئیسه حزب حرکت اسلامی اقلیم کردستان عراق نیز با تاکید بر جایگاه و ارزش ویژه قدس در نزد مسلمانان جهان گفت؛ اگر کسی تصورش این باشد که قدس فقط مخصوص به سرزمین یا کشور به خصوصی است سخت در اشتباه است چرا که قدس مسئله ی تمام مسلمانان است. وی تصریح کرد؛ ما مسلمانان هر جایی که هستیم باید به هر طریقی حمایت خود را از فلسطین اعلام نمائیم و برای آزادسازی قدس شریف دعا کنیم زیرا سرافکندگی و شکست گریبانگیر اسرائیل و حامیان آنها خواهد بود.
همچنین مردم اقلیم کردستان عراق در مصاحبه با خبرنگار کانال سحر کردی معاونت برون مرزی ابراز داشتند: از خداوند بزرگ می خواهیم که هر چه زودتر با اتحاد و یکپارچگی مسلمانان، قدس شریف که اولین قبله ی مسلمانان بوده  از اشغال رژیم غاصب صهیونیستی آزاد شده و امیدواریم با اتحاد و همصدایی مسلمانان این روز عزیز هر چه زودتر فرا برسد.

امتیاز شما